VISNING-NAKKNA SPRING/SUMMER 08

Klang

I en mörk källare visade Nakkna idag upp sin nästa sommarkollektion. I all mörker under jorden så fanns det ändå ett stort ljus, kläderna! Blev sjukt imponerad och överraskad över vad jag såg. Nakkna har gått ifrån mode jag inte känner mig hemma i till att vara den "visning" jag tyckt mest om på modeveckan. Oj svårt att få fram bra ord men fan va fina plagg. Den nya dressade Nakkna mannen har nästa sommar antingen vida gubbbyxor med hög midja eller mer dressade kostymbyxor. Upptill är det även där stort eller åtsittande så pick your style! Kan inte vänta förens jag får lägga vantarna på byxa nr 1 eller 4 (i bildordning).

Plagg: Kavaj, skjorta, vida byxor och kostymbyxor och t-shirts
Färg: Vitt, grått, svart
Material: Bomull
Detaljer: Den ena kavajen som nästan ser ut som en oversizad kofta såg helt fantastisk ut. Nästan pingvinaktig. Det fanns roliga detaljer såsom sned knäppning på skjortan. Den höga midjan och upprullningen på gubbbyxorna gav det hela toppoeng.
Övrigt: I den mörka lokalen stod modellerna en efter en i ett fyrkantigt rum helt blixstilla. Det var nästan en docklik känsla.


Kommentarer
Postat av: Danijel

gillade de lite mer åtsitande byxorna mer än de vida :D

Postat av: Ida

Nakkna är verkligen en favorit för mig. Dessutom gör de oftast alltid den schysstaste visningen/installationen :) yeah jag gillar blandingen av konst och mode. Dessutom var kläderna snygga.

2007-08-17 @ 14:39:46
URL: http://www.fashionnerds.se
Postat av: ferdy

bra blogg! mitt första besök idag, åker in på netvbes direkt.

2007-08-17 @ 15:13:06
Postat av: Klang

Danijel-Ja de va fina de också
Ida-Håller med dig! Innan har jag inte vart något större fan men nu har jag ändrat uppfattning;)
Ferdy-Fan va kul att höra!

2007-08-21 @ 23:22:19
URL: http://klang.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91