Inspiration-Från Landet

Klang

Jag är själv från landet och kan därför skriva detta ur mitt eget perspektiv. När man går här på Stockholms gator så ser man (om inte annat i dessa turisttäta tider) när folk inte är från stan/innerstan. Det kan vara allt från rockabillys till vanliga raggare. Oftast tycker jag inte alls deras klädsmak är så tilltalande men vissa är riktigt coola. Speciellt en grupp av män som har klätt upp sig lite extra för sin vistelse i storstaden men inte riktigt känner sig bekväma. Idag såg jag (och hörde) en man som helt klart kom från de norra delarna av detta avlånga land som precis såg ut som en riktig "lumberjack" men med en twist. Istället för arbetsbyxorna eller de slitna jeansen hade han fått på sig ett par finbyxor som han inte riktigt såg ut att trivas så bra i. Givetvis var flanellskjortan på och ansiktet prydes av en stor mustasch. Därför är min outfit här över lite inspirerad av lantisarna med lite twist, för att de är så sköna. "lumberjack in the city".


Chinos-Dries Von Noten
Plånbok-Roar
Glasögon-Clip-on
Piké-Missoni
Stövlar-Acne Jeans

Kommentarer
Postat av: Stormen

Har varit och kikat på de där stövlarna från acne ett par gånger i deras butik, så jäkla nice. Känner att jag skulle vilja ha dem i höst, hur funkar det tror du?

2007-07-09 @ 22:59:58
Postat av: Tegnér

Clip-ons is the shit. Nej men seriöst, gillar verkligrm stövlarna och pikén

Postat av: Robert

Du kanske är något på spåren. När vi gett upp seglarmodet kanske lantis blir det nya svarta.

2007-07-09 @ 23:41:31
URL: http://loveness.blogg.se
Postat av: Tinis

Håller med robert, du kan det hær:)plånboken var klockren!

2007-07-10 @ 09:29:15
Postat av: Erik

Gillar dina outfits skarpt. Allt kanske inte är så bärbart men modegraden är hög och det blir en skön mix, istället för alla tråkiga streetstyle-bloggar ;)

2007-07-10 @ 19:26:56
Postat av: C.M - FACTOTUM

Hehe, riktigt kul koncept, dock inte min påse så att säga. Är dock fascinerad av brillorna.. de är så.. så fulsnygga.

2007-07-10 @ 21:47:19
URL: http://www.factotum.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91