Intervju-Mikael Ehrlington

Klang
Tja Mikael, läget?
Jo tack det är bra!
Hur och varför blev du modell?
Jag hade en flickvän som tyckte jag skulle prova. Tillslut tog jag hennes råd och skickade in några bilder till Mikas och på den vägen är det.
Hur Gammal var du när du fick ditt första jobb?
Första jobbet fick jag faktiskt redan dagen efter bilderna las upp på Mikas. Då var jag 17 år.
Vad var det för jobb?
Det var en visning för Beckmans. Lite kul faktiskt för det var just här i Gallerian.
Du är som jag snart 20 år. Du har hunnit med en hel del, känns det bra att förhoppningsvis ha några år kvar?
Det känns superbra. Ingen stress och så utan man tar dagen som den kommer. Det får ta sin tid.
Hur ser de ut om 20-30 år kommer du fortfarande tacka ja om Dressman eller Marlboro Classic hör av sig?
Jaja de kan jag tänka mig haha
Vilken plåtning känns mest prestigefylld i din bok, Diego?
Njee de mest krediga måste nog vara plåtningen för tidningen 10+ och den gjorde jag 1½ månad efter jag börjat på Mikas.
Du går en hel del visningar. Vilken är mest prestigefyllda där?
Skulle nog säga Whyred. Eller Hope kanske?
Apropå Hope du har ju plåtat en kampanj med dom. Hur var de?
Det var helt klart en av de bästa plåtningarna jag gjort. Bilderna blev schyssta, modellerna var trevliga och fotografen var kanon!
Du är på väg att flytta hit till Stockholm. Då kommer du att kunna gå på mer castings och vara mer tillgänglig som i sin tur generera mer pengar. Kan man leva på att vara manlig modell i Sverige?
Nej då måste man plockar alla jobben här hemma och det går ju liksom inte. Man måste jobba utomlands för att kunna leva på det.
Vilken visning skulle du helst vilja gå och varför?
Jag skulle vilja gå Paul Smith för jag gillar hans grejer skarpt. Men självklart Prada, Dior Homme och de stora modehusen som genererar mer jobb.
Har du några favoritdesigners själv?
Jag är svag för Hope. De har schyssta kläder som känns som en blandning mellan Acne och Whyred fast i en lyxigare förpackning.
Vad utmärker dig som modell?
Kindbenen absolut! Sedan är jag mörk och har fräknar och det är inte så vanligt. Sedan är jag ju jävligt snygg också hahah (*ironi)
Ja för dina kindben syns kraftigt och tydligt på vissa bilder!?
Ja men de beror helt på fotografen och hur han riktar ljuset. Lägger han ljuset ovanifrån kommer de fram mer tydligt.
Finns det något du skulle vilja ändra med ditt utseende?
Nej jag är rätt nöjd faktiskt. Man är den man är!
Det finns stora debatter om jämställdhet och liknande men i modellbranschen är det tvärt om. Hyser ni killar något agg mot tjejerna för att de tjänar så mycket mer?
Det är inte så mycket vi kan göra haha. Men de ändrar sig nog sakta men säkert i takt med att det manliga könet blir mer och mer medvetet. Då kommer fler jobb som tjejerna har.
Slutligen vem är Sveriges bäst klädda man?
Tomas Andersson Wij klär sig snyggt! Inte alls min smak men de han gör är skitbra.

Kommentarer
Postat av: Marcus

Jag gillar dom här intervjuerna starkt! Bra jobbat.
Bra intervju också.
Hans åsikt att Hope känns som en "blandning mellan Acne och Whyred fast i en lyxigare förpackning" känns ju inte helt motiverad dock.

Postat av: tegner

Intervjuer är alltid trevligt.
Intressant att höra lite om livet som modell i sverige
Gillar
kollaget mycket.

2007-07-05 @ 00:00:45
URL: http://tegner.blogg.se
Postat av: Justanotherfashionkid

Gillar verkligen dina intervjuer med olika intressanta personer med olika yrken men i samma branch. Fortsätt med detta för det är ett uppskattat inslag!

2007-07-05 @ 00:06:12
URL: http://www.justanotherfashionkid.blogg.se
Postat av: Ida

Håller med om att Tomas AW är grymt snyggt klädd. Helt klart en favorit.

2007-07-05 @ 08:05:47
URL: http://www.fashionnerds.se
Postat av: Klang

Marcus-Tack de e roligt att göra dom också. Kan förstå lite av vad han menar med den raden.
Tegner-Ja kollaget e halva dealen.
Justanotherfashionkid-De lovar jag kompis;!
Ida-Ja han har ju kostym lixom;)

2007-07-05 @ 17:40:24
URL: http://klang.blogg.se
Postat av: Per

ÄLSKAR de här intervjuerna! Keep up the good work

2007-07-05 @ 23:06:29
Postat av: Jonas

Det är det här som gör din blogg till något utöver det vanliga klang! :)

2007-07-09 @ 01:41:59
URL: http://w2best.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91