NEWS-RAF SIMONS SOLGLASÖGON

Klang

Under visningen av Raf Simons Spring/summer 08 passade man också på att visa Raf Simons nysatsning, solglasögonen. Det är ett samarbete med Linda Farrow solglasögonen tagits fram, som för övrigt har samarbetat med bla. Dries Van Noten och Christopher Kane. Tanken bakom solglasögonen (förmodligen kläderna också) är att få "de unga hippa" att lämna sina datorer för en stund och istället gå ut i naturen och röra på sig. Bågarnas form är i pilotmodell av plast i olika färger. När man ser kollektionen kan man lätt tänka sig ett flygplan med ett gäng fallskärmshoppare som har solglasögon på sig som skyddar för vinden. Väl nere på marken kan man transportera sig vidare med skidor (se pjäxorna). Denna kollektion är definitivt i tiden med allt vad funktionsmode heter. Här kan ni se lite större bilder på solglasögonen och kläderna.


Kommentarer
Postat av: Adam

Ursäkta mig Robin Klang, jag vill verkligen inte vara otrevlig även om det kommer låta som det.
Din blogg är väldigt ointressant. Folk vill läsa och kolla på kläder etc. som inte är så svåra att få tag i. Det mesta du bloggar om är både dyrt och svårt att få tag på. Du får inga kommentarer vilket säger det mesta.
And by the way, skippa det nya kollaget och återgå till det gamla.

2007-07-25 @ 19:36:42
Postat av: Gustav

Håller inte alls med Adam, visst kan du skriva om mainstream om du vill ha många kommentarer men det tror iaf inte jag är det du är ute efter. Anledningen till att jag läser din blogg är just för att du har
en del som är svårt att få tag i och som jag själv kanske inte skulle ha råd med som jag nu kan ta inspiration ifrån. Inspiration
som är nåt jag får mycket och ofta på din blogg...

Postat av: klang

Adam-Jag vill inte häller låta otrevlig/dryg. Men faktum är att jag skriver min blogg och hoppas att de som läser min har ett genuint intresse för mode. Att de som läser tycker det är intressant att läsa om Raf simons nya solglasögon. Att fiska kommentarer och skriva mainstream är jag inte ute efter, för de bloggar finns redan. Jag bedömer inte min blogg efter kommentarer utan efter besökarantalet (självklart är det jättekul med kommentarer, och de uppskattas). Men att skriva att min blogg är ointressant för att jag skriver för mycket om dyra kläder. Ja hade gärna använt mer billiga kläder i mina kollage men de går knappt att hitta bilder som kan användas. Där är de dyra hemsidorna mycket lättare och bättre. Just därför heter kategorin INSPIRATION! Förhoppningsvis når jag några som inte tycker min blogg är ointressant.
Gustav-Du har fattat mig precis! Och de känns skitkul att veta att bloggen ger inspiration till en sådan välklädd ung man som du! Thanx man

2007-07-26 @ 12:25:12
URL: http://klang.blogg.se
Postat av: Hugo

Jag håller med Gustav, men jag håller inte med om att Raf Simons är dyrt.

2007-12-20 @ 23:41:27
Postat av: An

härlig blogg!

undrar bara om du vet runt vilket pris ett par raf simons solglasögon ligger?

2008-09-15 @ 21:03:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91