Tipsar-Glasögon

Klang


Jag får många mail med frågor angående glasögon. Vad skall man satsa på och vad är ute. Just glasögon är skitsvårt att tipsa om när man inte vet hur ansiktsformen, utseendet, stilen och åldern ser ut. Frågorna är oftast länkade till om nördglasögonen funkar eller inte och mitt personliga svar är nja (då snackar jag "pilot", aviator stuket). I vissa fall tycker jag att det kan vara snyggt men då skall ramen vara riktigt smal i stål. De tjocka plastiga har gjort sitt och lämnat över till de mer runda plastbågarna. Det är superheta just nu och är själv ute efter ett par nya "partyglasögon". En av trendsättarna är Sveriges kanske bäst klädda man Johan Wirfält som ofta ses bära de runda nyfödda "nördglasögonen". Här ger jag er en blandning av olika stilar som förhoppningsvis kan hjälpa några av er i glasögonsökandet. 

Vänster: Persol, Oliver Peoples, Tom Ford, Skaga, Efva Attling, Fifty five dsl by Diesel Tom Ford, Giorgio Armani och Ray-ban


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu är jag sugen på ett par nya bågar!

2007-11-11 @ 10:54:19
Postat av: mstr

Tycker det är schyst med glasögon som sticker ut, har 2 styck Tom Ford bågar. Men, folk som glider omkring med glasögon utan riktigt glas i känns bara korkat. Folk tror de är hippa men det bli bara fel.

2007-11-11 @ 12:46:23
Postat av: T

du borde tipsa vinterjackor, årets svåraste plagg!

2007-11-11 @ 13:31:52
Postat av: Wictor

mstr, hur fan menar du då?

Hur kan du veta om någon har glasögon bara för att det kan vara snyggt eller inte? På vilket sätt blir det fel?

2007-11-11 @ 15:33:30
Postat av: Erik

Du läser mina tankar! Hade precis börjat fundera på ett par runda bågar och spanat in Johans otroligt snygga, vet du vilket märke han har?

2007-11-11 @ 16:56:11
Postat av: Anonym

Håller med T, vinterjacks tips vorre toppen klang!

2007-11-11 @ 18:00:28
Postat av: Klang

Anonym-Ja me
mstr-Menar du utan glas överhuvudtaget? Om så är fallet så kan de bilda klubb med mr Facehunter.
T-De ska jag försöka klippa ihop.
Wictor-Ja de va frågan
Erik-Tror och kan tänka mig att de är från en gammal säsong från Oliver peoples eller något annat svindyrt märke;)
Anonym-De kommer de kommer=)

Postat av: Proper Style

Snyggt kollage. Ray-bansen e min favorit.

2007-11-11 @ 20:00:21
URL: http://properstyle.blogg.se
Postat av: Lapsus

Riktigt snygga allihopa! Ett tips om man är ute efter glasögon i budgetvarianter liknande de som klang tipsar om kan faktiskt vara specsavers som även har en del fulsnygga glasögon till billig penning.
Se gärna länken:
http://lapsus.blogg.se/1192211565_p_spaning_p_specsaver.html

/Jocke

2007-11-11 @ 21:14:54
URL: http://lapsus.blogg.se
Postat av: V K A

Jag anväder mig av ett par Rayban wayfarers med vanligt glas, trivs riktigt bra med dem faktiskt.

2007-11-12 @ 17:55:30
Postat av: Lapsus

V K A: Har själv tänkt på att det skulle vara snyggt att använda Raybans Wayfarers som riktiga glasögon, och tydligen har du tänkt likadant! Låter skitsnyggt!
Själv har jag mina Wayfarers som solglasögon, dock med slipade glas som har samma styrkor som mina vanliga glasögon. Mycket snyggt och praktiskt på sommaren.

/Jocke

2007-11-12 @ 18:11:34
URL: http://lapsus.blogg.se
Postat av: Klang

Proper-style-Ja de e snygga
Lapsus-hittade dock inga favoriter
VKA-Ja de har církulerat ett bra tag nu men visst funkar de.
Lapsus-Om du inte haft de innan så råder jag dig att inte hoppa på den trenden för sent. För mycket pengar för att fixa nu, du kommer tröttna fort. Tycker jag då=)

2007-11-12 @ 19:52:21
URL: http://klang.blogg.se
Postat av: Eric

Hur stora ska ett par glasögon vara egentligen?
vad anser du om detta?

2007-11-12 @ 21:11:37
Postat av: Mats

Hej,

Har haft ett par Ray-Ban Wayfares med slipade sol-linser längre tid och är kanonnöjd.
Nu måste jag dock slipa om dom pga av sämre syn, något förslag här på var man kan få det gjort.

Mats

2008-01-07 @ 12:45:39
Postat av: Emmi

hej! googlade och kom in på din sida. vet du var man kan köpa ray ban wayfarers i glasögon modell? vet att sidan http://www.ray-ban.com/Sweden/home.asp har, men vet du någon butik som säljer ray ban? svara gärna i min blogg :) tack

2008-02-07 @ 10:01:12
Postat av: Kristoffer

Tja!

Jag googlade lite på schyssta glasögon och kom in här på din sida, ser att det var ett tag sen denna artikel skrevs men ändå, vet du vart man kan köpa (om dom finns kvar) den runda modellen från Skaga? Om du vet vad den modellen heter?



Tack



//Kristoffer

2009-02-23 @ 17:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91