Filippa K hade presskväll!

Klang


Filippa Ks hightop får nya färger och material. Mocka i blått och rött och i skinn kommer färgerna vitt och rött. Den snyggaste kavajen var blåsvart rutig.


Klang

En marin tusch med blåvitstickat slipover som kanske var det plagg jag ville ha med mig mest från gårdagen. De höga stövlarna vidgar skokollektionen och Filippa Ks publik. Riktigt snyggt skinn kan jag tillägga.



Igår var jag på Filippa Ks press/after work där den kommande höstkollektionen visades upp. Inte nog med otroligt trevligt folk, pizza och öl så var kläderna helt annorlunda än vad jag mindes från visningen. Självklart har det med stylingen att göra. Nu hängde de i färgskalor och var mycket lättare att få en helhetsbild som förövrigt var mycket bra. Gillar att de lite smutsiga pastellerna var kvar blandat med lite marint, brunt och melerat. grått och svart var överlägset de mest använda färgerna men det är ju en höstkollektion så vad skall man vänta sig. Något som föll mig extra mycket i smaken var de otroligt fina stickade plaggen. Favoriterna var Slipovern (fanns även som långärmad) och en senapsgula tröjan. Olika citat på tröjor och t-shirts var återkommande i kollektionen, "I`m With Stupid". Materialen var bomull, sammet och manchester med inslag av nylonaktiga metallikmaterial i dunjackorna.
Kolla in några av mina favoritplagg/skor från gårdagen.


Kommentarer
Postat av: J

Lackbootsen!

2008-04-11 @ 13:27:29
Postat av: Jonas

Shyssta boots!! :)

Postat av: hemligt

Filippa K är verkligen ett trist märke.

2008-04-11 @ 16:27:49
Postat av: morre

och när resten av modevärlden tröttnat på tröjor med tryck bestämmer sig filippa k att ge sig in i leken...?

2008-04-11 @ 18:19:44
Postat av: T

hmm, ja, ordet tusch föresten, det är altså en försvenskning av engelskans touch, eller franskans touché, man får välja själv på de två.

2008-04-19 @ 20:56:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91