Vart fann ni solglasögonen Velour?

Klang

Bild: Velours vårkampanj 2008, klicka för förstoring.

Var inne och kikade på tjejbutiken Nordiska Designers på NK här om dagen. En affär vars yta fördubblats och blivit en riktigt snygg shop in shop med märken som Acne, Velour, Whyred och Hope. Det var en sak som fastnade på min näthinna och det var Velours stora kampanjskylt. En grusig vintage känsla över bilden där en tjej sitter på marken med ett par otroligt snygga solglasögon! Först tänkte jag -Japp då harman hittat ytterligare ett par solglasögon då. Så var inte fallet, antagligen var solglasögonen som är tvåfärgade i svart, brunt och beige stylistens egna för i kollektionen syns de inte till (har sökt på pressidorna på hemsidan hela morgonen). Riktigt synd tycker jag för formen på glasögonen ser riktigt fin ut och jag gillade färgen skarpt. Så stylisten på Velour min mailadress finner du längst ner på kategorispalten ifall att du vill sälja dom, okey?!


Kommentarer
Postat av: Xerxes

Hej!

Det ser väl närmast ut som ett par vintage Ray-Ban Gatsby?
"Gatsbyn" har sett olika ut, bland annat som på bilden; lite glesare mellan glasen.

Mvh /X

2008-04-16 @ 17:19:28
Postat av: Anonym

Jag tycker dom påminner om Ray-bans clubmaster?

2008-04-16 @ 20:35:16
Postat av: Max

Hej! Det är ett par ray-ban gatsby, 100% säker! Men det är en gammal vintage modell!

Tänkte åka in till stockholm i helgen och undrar vilka färger ni har på giuliano fujiwara solglasögonen och så undar ja vad dom kostar? Får högst läga ut 1500 nämligen, så har säkert inte råd med ett par så fina solglasögon..

2008-04-16 @ 22:03:28
Postat av: klang

Xerxes-tror ni verkligen att de e gatsby?? Jag har ganska bra koll på just gatsby men aldrig sett någon i den tonen.. dock är gatsby style 4 snyggast.
Anonym-nej absolut inte clubmaster.
Max-Jag kanske har helt fel ang. gatsby,, tyvärr är giuliano fujiwara helt slutsålda.. kommer få in två stycken blå och genomskynliga snart.. Kostar dock 2500:-. Ett annat tips är att jag får in Linda farrows solglasöon med raf simons och berhard w snart också..

Postat av: Optican

Nej, jag är ganska säker på att Gatsby är det inte. Vad jag minns från när Ray-Ban ägdes av Bausch & Lomb så fanns inte den färgställningen i någon av kollektionerna. Inte i Sverige iaf. Som jag minns Gatsby så var det metall mellan glasen, ingen plast. Och den såg mer "ledsen" ut.
Men hursomhelst så är det en snygg båge. Ser ny ut. Hoppas du får reda på vad det är. Ska forska lite jag också..

//Åsa

2008-04-19 @ 19:50:54
URL: http://www.brillor.blogg.se
Postat av: Katarina

Om du får reda på vilka dessa bågar är så får du gärna skriva det här på bloggen! Det var otroligt fina.

2008-04-20 @ 23:04:20
Postat av: Jakob

Hej



Vet inte om denna tråd är död nu mer allafall, om detta är Gatsby så är det en variant på ettorna.



Här kan ni se ett par med annan färg.

www.tw3t.com/f/21q



Dom kom i en massa olika varianter och detta kan mycket väl vara en lite ovanligare av dom. Riktigt snygga.



Annars är det 4orna eller 6orna som gäller, jet-svarta 4or eller turqoise för 6orna.

2008-07-17 @ 12:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91