Detalj-Kragen


Bild:  Allt från Prada
Löskrage, Ebay

Prada visade upp en kollektion som hälften hatade och den andra halvan älskade. Jag är kluven. Jag har svårt att se hur man bär upp Pradas kollektion på ett sådant sätt som deras modeller gör. För det är nästan vad som krävs. Den Ultrasmala näst på feminina silhuetten visar hur din kropp ser ut på ett alldeles avslöjande sätt. När jag skrev att jag var kluven menade jag inte att kläderna var fula, tvärtom jag avgudar den. Se bara på alla accessoarer, Kragar på kragar, slipsar utan slipsknut som knäpps i nacken och väskorna!  Just kragdelen ur kollektionen (som visas både på herr och damsidan) är vad jag fastnat mest för och kanske den del vi dödliga kan komma undan med. Vissa kommer självklart att tycka det ser förjävligt ut men det finns någonting mycket mer, något fantastiskt bakom dem. Jag älskar som sagt Pradas höstkollektion, men skulle jag bära looken fullt ut även om jag hade haft pengarna? Svar nej.

Kommentarer
Postat av: Stefan

Den lösa kragen som accessoar luktar modeoffer!

Postat av: Jonas

Finns det någon som skulle bära en hel kollektion bara för att de hade råd? Jag har svårt att se det! Jag gillar den lösa kragen iallafall, och det är något man brukar se då och då på second handaffärer men jag har aldrig kommit mig för att köpa en. Ska hålla ögonen öppna efter det i fortsättningen! Ha en bra helg Klang!

2008-08-29 @ 18:58:21
URL: http://w2best.blogg.se/
Postat av: Klang

Stefan-JA ELLER HUR! vissa saker får man tydligen inte skriva om eller bära, eller?

Jonas-ja jag hade gärna haft hela koillektioner i min garderob från mina favoritmärken..

2008-09-01 @ 12:44:53
URL: http://klang.blogg.se/
Postat av: Anglofil

Nej, nej och åter nej till löskrage!

2008-09-01 @ 20:29:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91