Modeveckans första dag, Fiasko!!

klang

Bild:De två bilder som hann fasta på Acnes visning innan batteriet dog..

Allting börjar bra. jag vaknar i god tid, tar en kopp kaffe på väg in till stan och är laddad. Har en ny kamera som jag fått låna av en vän som tydligen skulle ta grymma bilder. Jag sätter mig på min plats i stora salen på Berns, livebandet spelar jazz.. Skumpan smakar gott och ingenting kunde gå fel. Jag provtar några bilder för att se hur ljuset är, PANG! Batteriikonen blinkar som ett jävla pucko. DÖD... Lyckad start på en annars sjukt trevlig dag. 
Topmodeller avlöser varandra längs den långa schackrutiga scenen. Kläderna är snygga, som hämtade ur en film. En film om krig och kärlek. Det är markant markerade midjor med skärp på arméjackor utan ärmar. Korta skinnjackor där hälften är skinn och andra delen stickad. Armébootsen med gummisula till de korta byxorna stammpar ner för catwalken tillsammans med kostymer och scarfar. Underbart, snyggt och fantastiskt. Ändå kunde jag inte koncentrera mig, jag hade inget batteri i min fucking kamera. Blixtarna smattrade, jag satt med händerna i knät. Jag hade gärna delat med mig av det grymma. Efter visningen sprang jag upp till jobbet och laddade kameran för att sedan gå ner på carin westers visning. Lokalen är full med RÖK! Jag sätter mig ner på min plats och testar åter igen kameran för att hitta ett bra ljus. Jag ber till gud att kamerabatteriet skall hålla men till min förvåning blir det inga foton som går att använda. Rökfan i lokalen gör det omöjligt att få skärpa på modellerna och dess kläder. Kanon. Nu fattas bara att kameran blir stulen på väg till Filippa Ks visning på Kungliga Operan, önska mig lycka till.

Kommentarer
Postat av: Dennis

I feel you. Så tråkigt när det blir sådär. :S Lycka till på Filippa K-visningen... :P

Postat av: IA

usch vilken otur. hoppas det gick bättre på fillipa K. kul att höra att acne var grym i all fall.

2008-01-28 @ 19:56:30
Postat av: Johanness

Lät som en intressant kollektion, längtar tills det kommer ut billder på den.. ;P

2008-01-28 @ 22:31:16
URL: http://webbplats87.blogg.se
Postat av: Klang

Dennis-Ja halva dagen gick i kras. Filippas visning var lyckad=)
IA-Ja de gick mycket bättre=)
Johanness-Ja absolut!

2008-01-29 @ 00:50:10
URL: http://klang.blogg.se
Postat av: Markus

Kolla in monkeytrend.blogspot.com nästa lika bra herrmode blog som den här

2008-01-29 @ 22:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91