Stockholmspriset!

klang

Igår var jag på plats när nöjesguiden delade ut Stockholmspriset. I kategorin Mode var Aplace, Black market och Helena Hörstedts nominerade. En glad Cicci Wallin från
Black Market stod slutligen som  ensam vinnere på scenen. Tyckte beslutet var helt rätt, för på bara några månader har Cicci och Black Market skapat en affär med hög modegrad plaserat här i Stockholm. Extra roligt är det ju naturligtvis att Black Market även är argentur för mycket av varorna på Nk Aware. Grattis Cicci!

Kommentarer
Postat av: Maja

Grattis Cicci!

2008-01-26 @ 14:03:59
Postat av: inyourfACE

God dag herr Klang,

något som slagit mig varje gång jag besökt din blogg är den låga nivå språket håller. Det vimlar av syftningsfel, stavfel, meningsuppbyggnader av tvivelaktig karaktär samt rakt av felaktiga förkortningar.

Ex. från ovanstående text:
1) "Tyckte beslutet var helt rätt...". Vem tyckte det?
2) Plaserat. Stavas placerat.
3) "...för mycket av varorna...". För många av varorna ska det vara.

Jag är själv inget språkgeni men när man dagligen skriver och driver en blogg som uppenbarligen läses av en hyffsat stor mängd människor bör man kunna hålla en viss nivå på språket. Allt skulle bli så mycket trivsammare då. T.ex. så har ju Word en rättstavningsfunktion som går alldeles utmärkt att nyttja.

Detta var ett tips i all välmening då du redan har lyckats bygga en designmässigt snygg blogg och verkar bemästra indesign och photoshop.

Lycka till och kör hårt!

2008-01-26 @ 15:50:22
Postat av: klang

Maja-ja grattis Cicci!
inyourfACE-Tack för tipset.

Postat av: Bryan

I ditt ansikte: Jag tycker det är oerhört kul när man klagar på någons språkbrister, och i samma andetag lyckas med konststycket att stava fel själv. Grattis!

2008-01-28 @ 08:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91