Prada S/S 09


Efter hyllningen av Jil Sander kan jag inte annat än att fortsätta. Prada gör en kollektion helt i min smak och skapar ha-begär efter tre klick. Troligtvis för att Pradas sommarkollektion ser ut som Acne. Det är korta boxiga jackor, stickade tröjor och en skandinavisk look som osar svensk design på toppnivå. Kanske har vi varit bortskämda med denna sorts kläder och jackor för jag blir inte överväldigad (Undantag finns naturligtvis som de oranga transparenta gummijackorna som är fantastiska). Missförstå mig rätt jag älskar verkligen i stort sätt alla plagg men vet om att jag kan köpa allt redan i höst hos våra svenska stoltheter. Så hyllningen kanske inte går till Prada utan till Acne som levererar det vi ser fast för en betydligt billigare penning.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Snyggt! Inte så Prada som det brukar att vara.

2008-06-23 @ 16:20:41
Postat av: tom

super helmut lang in a way..

Postat av: Sal

Känns inte som Acnes höst grej alls, fräscht!

Acne´s höst var retro.

Helt annan vibb och sammansättning.

2008-06-24 @ 05:52:12
Postat av: Jonas

Def. snyggare än vanligt. Skönt att andra designers annammar det svenska då. :P

2008-06-24 @ 09:39:12
URL: http://w2best.blogg.se/
Postat av: Klang

Anonym-inget mig emot;)

tom-agree

Sal-Jag syftade kanske inte bara på acnes höst (fast de var kanske klantigt skrivet) utan hela looken som acne skapat de senaste säsongerna, tycker jag.

Jonas-Eller hur!

2008-06-24 @ 17:18:01
URL: http://klang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91