Mina Slipsfavoriter!


Bild: Lanvin, Alexander McQueen, Burberry Prorsum, Lanvin, Prada & Acne

Sist gång jag
listade mina slips favoriteter hade ni mycket att tycka till om. Nu är det en ny säsong och fler slipsar att välja mellan. Förra gången skrev jag att det fanns en del att välja mellan, då menade jag främst i materialval! Denna säsong står materialen verkligen i fokus. Fjädrar, kättingar, metallnät och siden är det hetaste, men även formen på slipsen är mer lekfull än någonsin. Kollar man in Pradas höstkollektion ser vi slipsar utan slipsknutar (man fäster dem i nacken), och konformade snitt, ett uttryckssätt jag inte sett i mitt liv innan. Snyggt, fult, galet eller fashion, jag vet vad jag tycker om dem (den finns representerad i min lista över) men vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: johanness

slipsen från Alexander McQueen är nästan läskigt lik en slips jag ärvt av min farfar.. jag har även samma mönster i fler färger, bla. blått.. kanske ska damma av dom..

Postat av: Stefan

Jag letar efter en svart eller mörkblå virkad slips.

2008-10-08 @ 17:55:33
URL: http://the.crazyhor.se
Postat av: Bifurkation

Eftersom jag är lite slipskonservativ föredrar jag Alexander McQueens. Paisley ses lite här och var just nu och ingen är gladare än jag.

2008-10-08 @ 18:43:57
URL: http://2furkation.blogspot.com/
Postat av: Fredde

Lanvin och Prada var bäst. Alla som tycker något annat kan lika gärna handla på Dressman.

2008-10-09 @ 00:21:25
Postat av: Klang

johanness-de tycker jag absolut. Paisley är det hetaste motivet på slipsarna just nu.

Stefan-Du hittar virkade slipsar hos bla. Acne.

Bifurkation-Det syns överallt!

Fredde-hehe håller med

2008-10-09 @ 02:34:42
URL: http://klang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91