Tips-Materialize

Bild: Gummi, fjädrar, krokodilskinn,
manchester, nylon, silke,
strutsskinn, angora & mohair

Just nu är jag inspirerad av olika material. Det finns så mycket olika typer av tyger, skinn och material denna höst att man blir galen, på ett positivt sätt. Några av mina personliga favoriter är fjädrar (främst på accessoarer, tänk Burberry Prorsums halsdukar och Lanvins flugor), krokodilskinn, silke( Dries Van Noten & Hope), gummisulor ( Jil Sander, Raf Simons & Whyred), Nylon ( Tiger, Acne & Raf by Raf Simons) & manchester. Det snackas alltid om vikten att mixtra med olika material och denna höst är det lättare än någonsin. Jag tycker det är roligt att fler och fler märken vågar sig på att testa olika material för det finns så mycket att experimentera med. Kika bara på Jil Sanders höstkollektion eller Dries Van Noten är de kommersiellt gångbara, nja kanske inte men är de fantastiska? Ja mycket!

Kommentarer
Postat av: Ker

Hur var ACNE utförsäljningen?

2008-09-03 @ 19:21:31
Postat av: Rikenberg

Jag ska försöka knåpa ihop en manchester-fluga!

Postat av: Klang

ker-för mig var den bra på onsdagen, torsdagen var kaos hörde jag.

Rikenberg-tycker jag du ska! Sånt e kul.

2008-09-05 @ 11:51:45
URL: http://klang.blogg.se/
Postat av: Sebastian

Industrigummit uppe till vänster ser lite ut som om det skulle kunna komma ur en film med Gothams mörke beskyddare, fast vem vet, det kanske blir på tapeten att blanda gummi med kevlar snart! För övrigt så är de andra tygerna ganska vanliga och återkommer väldigt ofta. Alla förutom fjädrarna. Prada var inne på det ett tag men det gick sig inte vägen, men om du ser på J. Lindebergs nya kollektion så har vissa av modellerna fjädrar i bröstfickorna istället för näsdukar. Riktigt riktigt snygg detalj.

2008-09-06 @ 13:00:32
URL: http://theproject08.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91