I need a new haircut!



Vissa män föds in i Ronald Mcdonald´s egna hårfäste grupp dvs höga flikar aka McDonalds M. Männen i familjen Klang är ett sådant släkte vilket givetvis följdes med i mitt dna (fuck!!). Med tanke på mitt arv så kommer man förr eller senare att ställas inför valet att antingen raka av allt eller leva med en hårspraysflaska tillgängligt 24/7. Jag har levt efter de senare alternativet ett bra tag nu och känner att det börjar bli lite patetiskt. Jag har dock en frisyr som tillåter mig att "gömma" mina flikar då luggen täcker dem men tro fan att det är ett stressmoment så fort det blåser ute eller någon otrevlig person skall fram och pilla på frillan. Snart tror jag dock att trimmern åker fram där hemma men jag är inte allt för sugen på en helrakning då jag tycker de känns tråkigt. Kanske blir det något i stil med Givenchys höst/vinter helikopterplatta stil?! Eller kommer det framhäva flikarna mer kanske? Hur hade ni gjort, eller hur gör ni? För troligtvis finns de läsare som sitter i samma båt! Kanske har ni till och med försökt er på att använda ex. regain? Funkar det eller är det en bluff? Det enklaste vore att släppa hårfästespärren och försonas med tanken på att jag inte har Tom Cruise hår, hur mycket det än kan svida.

Kommentarer
Postat av: tj

Kör peruk, det skulle jag ha gjort. Idag görs de så bra att de ser 100% äkta ut, om man vill (och inte är mer sugen på Warhol-looken). Fattar inte alls vad som skulle vara skamligt med peruk.

2009-04-20 @ 17:35:49
Postat av: johanness

jag tycker att ditt "problem" kan vara rätt snyggt ibland, några mm kort så ser de shysst ut!

2009-04-20 @ 20:09:22
Postat av: Mr Vik

Står inför samma dilemma och har gjort det i ett bra tag nu. Och det blir nog till att skaffa en trimmer och raka av barret.

2009-04-20 @ 22:38:12
Postat av: patrik

Ja har rakat av skiten.. regain funkar inte enligt en kamrat som provat på.

2009-04-20 @ 23:58:51
Postat av: milo

Men kom igen klang, du har ett jävligt snyggt ansikte, du kommer se grym ut i snaggat, go for it!

Postat av: P

Om du vill veta mer om vad man kan göra för att stoppa håravfall osv så kan du kolla på www.lookgood.se.

2009-04-21 @ 00:56:13
Postat av: Simon med hårfäste

Det blir bara värre av att försöka gömma det. Ha lite pondus! Våga visa hårfästet. Jag sitter i samma båt och jag kör rockabilly stuk på håret (rakat omkring med håret bakåtkammat på hjässan). Jag vet inte hur många gånger jag har fått höra att det är sexigt med högt hårfäste och att det bara ser patetiskt när man förgäves försöker gömma det. Våga visa fästet!

2009-04-21 @ 20:28:21
Postat av: Klang

tj-Sorry men någon peruk kommer det aldrig bli!

johanness -ja vet men de gäller att våg, har aldig haft så kort hår.

Mr Vik-ja de får kanske bli så.

patrik-Men vissa säger att de funkar!? Ingen annan med erfarenhet?

milo -tack tack, men jag är feg.

P -i will

Simon med hårfäste -ja vet jag vet!! De måste bli kortare..



2009-04-21 @ 23:16:31
URL: http://klang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91