Innelistan-Boots



En återkommande fundering på höstkanten är valet av skoval. Rågummusula, högt skaft, Gore-Tex eller varför inte en allt i allo? Kombinationerna brukar dock inte vara så estetiskt tilltalande. Så för dig som stått och beundrat skon i den vattenfyllda kuben med ett allt för onaturligt bra vattenskydd i skyltfönstret hos din lokala skoaffär (tog mig många år innan jag förstod mig på den), listan är din.

Upp-Ankelhöga kilklacksboots är inte längre ett ensamägande kvinnobegrepp då de gäller mode. Det har Marc Jacobs, Acne, Lanvin och Rick Owens sett till. Jag välkomnar dem i topp på listan.
Mitten-Arbetarkängorna slog ner som en bomb på mångas listor i fjol. Jag kan inte se mellan fingrarna och trotsa att de inte längre känns aktuella, för de gör de. Fågel fisk eller mittemellan? Listans mittenplacering.
Ner-Oj kunde han inte hitta något bättre? Faktum är att jag tycker jag ser dessa otroligt ocharmiga moonbootsliknande skapelser i vart och varannan skobutik. Har de inte en massa päls så har de regnbågens alla färger. Säg hej till Adidas Originals! Platt fall på min lista...

Kommentarer
Postat av: Jocke

Skulle hellre äta spik än ta på mig ett par kilklacksboots, bland det fulaste jag sett... men smaken är som baken!

2009-08-18 @ 16:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91