STOCKHOLM S/S/A/W



Jakob Hedberg är mannen bakom
STOCKHOLM S/S/A/W som är den första kollektionstidningen för Stockholms modevecka. Det är även Jakobs är examensarbete i grafisk form på Berghs School of Communication. "Målet är att ge en känsla av varje kollektion mer än att bara rada upp runway-bilder."
Kartläggningen av A/W 09 är gjord tillsammans med de 20 designernas syn på sina kollektioner. Vilket är snyggt. Det är backstagebilder blandat med visningsbilder men även 160 sidor redaktionellt plåtade storybilder med favoriter från modeveckan och en syn på svenskt mode utifrån av Jacob Brown från V Man. Detta är ett examensarbete jag tror kommer fortsätta ett bra tag efter Berghs School of Communication, då jag själv är tokig i liknande tidningar med kollektionsindelade och editiorialiserade (hittade jag på själv nu tror jag) bilder. Och jag tror inte jag är ensam, eller va säger ni?

Edit
:Ni kan klicka hem ett ex från Papercuts webshop.

Kommentarer
Postat av: Johan

Intervju med Jacob här: http://www.edicted.se/#post20

2009-06-01 @ 18:16:28
URL: http://www.edicted.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91