Marc Jacobs Protect the Skin You're In Collection

Klang

Marc Jacobs har tillsammans med bla. Winona Ryder, Christy Turlington, Selma Blair, Dita Von Teese, Rufus Wainwright, Julianne Moore och Naomi Campell tagit av sig kläderna i ett försök att göra oss medvetna om hudcancern med slogans som "save youre ass". Fotografen var Brian Bowen Smith och t-shirtsen kostar $20, intäkterna går till
NYU Interdisciplinary School of Medicine Melanoma Cooperative Group. Har du chansen att besöka någon Marc Jacobs flagshipstore så rekomenderar jag dig att köpa en sådan här t-shirt, för vi behöver få in så mycket pengar som möjligt till olika medicinska forskningar som kan rädda liv!

Kommentarer
Postat av: Dennis

Vilket bra initiativ att stödja någonting så viktigt som forskning i medicin. Vart kommer teesarna att säljas?

Postat av: chrilla

Brukar väl endast säljas i marc jacobs flagshipsstores? inte helt 100

2008-01-25 @ 14:14:30
URL: http://www.sy.blogg.se
Postat av: Rikard

Jag har en! Dom är grymt snygga och har skitskn kvalitée! Bra att du uppmärksammar sådant här klangen!

2008-01-25 @ 14:18:20
URL: http://rikardandreas.blogg.se
Postat av: klang

Dennis-ja det är riktigt bra! De säljs bara i Marc Jacobs flagshipstores.
Chrilla-helt riktigt
Rikard-det är viktigt som sagt

2008-01-25 @ 16:22:06
URL: http://klang.blogg.se
Postat av: b

det är intressant, det här med företag eller personligeheter i branscher som mode, (pop)musik, osv., som sysslar med väl marknadsförda välgörenhetsprojekt. för mig känns det hela alltid bara som ett väldigt tunt pr-trick, som dock alltid verkar fungera.

en kampanj mot hudcancer (en sjukdom som jag betvivlar är ett stort problem i u-länderna) kan omöjligtvis rädda lika många som de pengar som investerats i kampanjen skulle kunna rädda om de skänktes till valfri hjälporganisation som t.ex. röda korset.

om man nu brydde sig om andra människor än sig själv och dom i ens direkta närhet; varför då hjälpa de människor i hela världen med minst problem av alla?
om man nu vill skapa en image av att vilja hjälpa... varför inte tänka igenom det lite bättre?

personligen skiter jag i vilket, jag bryr mig inte om folk får hudcancer och dör i usa eller om folk får malaria och dör någon annanstans.

2008-01-25 @ 19:54:55
Postat av: charlott

Jag har fyndat en med Dita von Teese på Tradera. Fast det var länge sedan de kostade 20 dollar det var första upplagan som kom för ca ett år sedan. Nu kostar de 35. Ok kvalitet. Ska till
London och shoppa hoppas hitta fler där. I Marc by Marc Jacobs butiken i Köpenhamn finns de i alla fall inte.

2008-02-02 @ 19:16:44
Postat av: Bastianebba

Good site! Good anti-spam protection of guestbook! Keep it up!

2008-12-22 @ 13:24:48
URL: http://bastianebba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91