Acne S/S 09



Acne gör mig aldrig besviken. Gång på gång på gång skapar de mode, plagg och en känsla som bara sugs upp i mina lungor. Kalla det kärleksband eller idioti mig kvittar det. Det är någonting hemlighetsfullt med märket, på väg till Acnes kontor (där visningen och middagen hölls) har jag en stor förväntan inom mig, jag är nästan lite nervös. Vad händer om jag inte tycker om det? Nu blev det som jag tänkte, fyrverkeri i mode i stil med konfettin som sputade ur ett fönster ner på gatan i Gamla Stan. Magiskt.

Kommentarer
Postat av: Totte

Tjena Klang.



Tycker faktiskt om din blogg och läser den rätt frekvent.

En sak som stör mig bara är just detta tema med Acne.

Dy hyllar dom som att dom vore gudar.

alltså herregud du måste vara tokpatriot eller nåt för jag ser faktiskt inget som är unikt med Acne på så när ett par plagg. De hämtar verkligen inspiration från Prada och de andra franska modehusen, Jag säger inte att Acne är dåliga men de är verkligen inte fantastiska.

Rådet jag skullevilja ge dig är att med ditt brinnande intresse för mode så försök o ta dig ner till Paris Modevecka nästa gång och plåta den, sen kollar du på Acne och jämför om du verkligen kommer att tycka samma grej.

Annars så keep up the good work och kör på din grej.



Mv/



totte i skara.

2008-07-02 @ 22:15:01
Postat av: ankan

totte, är det mycket prada i skara?

2008-07-03 @ 00:46:47
Postat av: mboope

acne är enligt min åsikt ledande på ett internationellt plan. med ledande menar jag nyskapande och trendkänsliga. exempel: fyrkantig tå, fyrkaniga klackar på damvisningen, spetsiga tår på herrskorna. acne var även först med anti-fit jeansen samt återlanseringen av bootcutten, vilken de försökte införa för typ 2 år sen men som alla svennebrudar först vågar bära i år. väskorna de gjorde i mesh för ss 08 tycker även jag visar på acnes "framåtanda".

men... prada är ändå ett strå vassare.



bottomline: totte, be proud. swedish jeans rule!

2008-07-03 @ 10:53:15
Postat av: Klang

Totte-vet inte vad jag ska svara. Ska jag be om ursäkt eller dissa Acne fast jag tycker det är bra?

ankan-;)

mboope-Tack!

Postat av: Totte

Ankan, e det mycket hjärna i anka?



mboope, joo visst e jag stolt över Svenska varumärken, diggar faktiskt acne jag med, har flera par jeans.

Men det jag ville komma fram till var att Klang hyllar dom som gudar. Precis lika mycket som han tycker om Comme de garcon, eller Raf eller just Prada.

Jag menar att Acne absolut inte håller samma mått

som ovanstående och bör därför inte hyllas lika hårt.

Lite Cafe Daniel över det hela annars.



Klang, nej du begöver inte be om ursäkt tycker bara att din blogg är av varierande kvalitet då du hyllar

genier och sopor samtidigt. =)



2008-07-03 @ 16:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91