Jil Sander S/S 09


Nu drar det igång igen. Modeveckorna radar upp sig och vi får åter igen följa det vi tycker så mycket om, internationellt och svenskt mode. Jag kommer välja ut mina favoritvisningar som tidigare och detaljera ut det som faller mig i smaken, fört ut Jil Sander.

När jag öppnar upp
men.style.com och ser vad jag har att välja av är Jil Sander det givna förstahandsvalet. Och hade någon sagt att det nu var slut på det roliga och att det inte blir fler visningsbilder så hade jag vart nöjd. Jil Sanders vårkollektion är såpass bra att jag blir galen. Vet inte vilken Star Trekinspirerad serie Raf Simons älskade som barn men det återspeglas iaf i kollektionen. De välsittande kostymer hade passat på vilket rymdskepp som helst och knäppningarna med sina runda, fyrkantiga eller trekantiga former får mig att vilja joina Jil Sander-track och flyga iväg mot okända galaxer. Skämt och sido så älskar jag kollektionen. Inte bara de två eller tredelsfärgade kostymerna utan jackorna (som för övrigt påminner mycket om Raf Simons egna mainline, spring/summer 08), tröjorna och skjortorna. Man kan fortfarande känna Jil Sanders grundkänsla men med så mycket mer finess än vad vi brukar vara vana med. Det kunde inte ha börjat bättre stil och modemässigt den här säsongen.


Kommentarer
Postat av: LukasGBG

Åh , herregud ! Hur kan något kännas så rätt som Jil Sander gör om och om igen. Två och tre-färgers kostymerna känns lite Marni , vilket bara får mig att älska dom ännu mer. Favoriterna får nog ändå bli de underbara kortärmade skjortorna. Det enda jag är lite tveksam till är de lite väl kraftig accentuerade dragkedjorna , annars köper jag allt ( bildligt alltså , bokstavligt kan man ju drömma om ) .

2008-06-22 @ 17:29:45
Postat av: Andreas

FANTASTISK! The future :)

2008-06-22 @ 23:32:47
Postat av: Klang

LukasGBG-samma här haha bildligt alltså

Andreas-Eller hur!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91