Marc by Marc Jacobs F/W Ad Campaign!


Bild: Klicka för förstoring!

En annan (o)intressant höstkampanj är Marc by Marc Jacobs. Vi ser inte helt otippat Cole Mohr som frontman och Juergen Teller som fotograf. Inga större frågetecknen där men vad har han på sig? Inget mindre än en liten damjacka och handväska. Att de skall knepa till det hela och göra Cole till transa gör det hela bara löjligt och inte speciellt inspirerande. Nej tack till fler Marc by Juergen Teller på ett bra tag, eller vad tycker du? Är det fortfarande nyskapande och snygga bilder eller ett tecken på att skaffa ny fotograf?


Kommentarer
Postat av: horst

for me it doesn't work

this gender crossing thing

men should be men

Postat av: albin

jag håller inte riktigt med, jag tycker att det funkar ganska bra, som reklam iaf (och det är ju det det är). det jag kan klaga på är att bilden är en aning sned, sjukt irreterande.

2008-06-19 @ 17:10:07
Postat av: Diskus

Unisex tycker jag om men när man börjar med sådant här känns det mest förvirrande, men det kanske är det dom vill.

2008-06-19 @ 19:01:45
Postat av: Isse

Känns som ett desperat försök att väcka uppmärksamhet. Det görs bäst i ascoola bilder med snygga inspirerande kläder.

2008-06-19 @ 22:04:08
Postat av: don juan

riktigt löjligt, känns som det har nått sin kvot av dessa bilder.. helt ointressant bild... tacka vet jag svenska Camilla Åkrans, där finns det klass!

2008-06-20 @ 13:46:09
Postat av: Filip

Klang vad tycker du om byxorna på bilden? Tacksam för svar:)

Postat av: Rebecca

Jag gillar Juergen Teller annars, men det här var inte alls bra. Bara konstigt.

2008-06-21 @ 13:39:26
URL: http://fallaway.blogg.se/
Postat av: S

hade alla ni fahionfreaks varit pålästa så hade ni vetat att bilderna är inspirerade av Bryan Boy, därav "transan" som du kallar det.

2008-06-21 @ 18:53:13
Postat av: Klang

horst-hehe i sad the same thing but in swedish

albin-smaken är som baken, för jag stör mig inte alls på snedheten utan kläderna.

Diskus-antagligen

Isse-exakt!

don juan-Sveriges fotodrottning

Filip-Ska jag vara ärlig så skulle jag absolut inte köpa dem. Speciellt inte när man inte kan prova dem.

Rebecca-gillade han men nu mest trött.

S-Iochmed att bilden ploppade upp i ett forum där all fakta var att det var nya kampanjen så hade jag inte mer kött på benen. Men vilken tur att du upplyste mig. Och Bryan Boy gillar jag inte heller, så jag håller fast vid mitt transbegräpp

2008-06-23 @ 08:21:25
URL: http://klang.blogg.se/
Postat av: Tomkajsa

Great site! Lots of useful information!

2009-03-18 @ 10:27:09
URL: http://tomkajsa.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91