Intervju-Jonatan Frenk

klang


Tja Jonatan, läget?

Det är faktiskt riktigt bra. Jag mår som en prins, jag måste berömma dig för din fina lya och din generösa hospitalitet.

Tack och bock!

Igår var du i Paris, i förrgår San Tropez och idag Stockholm, det går bra nu?

Just nu funkar de absolut. Ja har dock nått min peak så nu kan de bara gå utför.

Hur blev du upptäckt?

Min syster skickade in bilder till Mikas och sedan stack jag dit på möte och det gick bra. Två dagar senare gick jag min första visning. Det var en underklädesvisning för Björn Borg, jag var galet nervös men de va en upplevelse.
Hur gammal var du då?

Det var förra året så jag är ny i gamet!

Du rankas som en av Sveriges största modellstjärnor just nu, hur känns det som 20 årig kille från Lund?

Jag tror du förväxlat mig...

Vad utmärker dig som modell?

Jag har ett utseende inte ens en mor kan älska och ganska dålig hållning.

Så det var inte för ditt sportiga utseende du fick Peak Performance kampanjen?

Klang klang klang  vi vet båda två att jag inte ens kan bestiga en trappa utan att få andnöd.

Ja jag tyckte du såg lite vilsen och tafatt ut i kampanjfilmen.

Ja jävlar va de sprang snabbt

Du bor nu i Paris, hur skiljer sig livet som modell här som där?

I Paris finns det alltid något att göra, om man inte jobbar så är det alltid castings. Det finns så mycket mer jobb där än i Sverige, men de är alltid roligare att jobba i Sverige. Sen är det fetare fester också i Paris, inte för att ja går på dem, men ja har hört om dem haha.

Jag vet att du är Polare med Cole Mohr, är han lika rockig som han utger sig att vara?

Hahah Cole har den schysstaste stilen någonsin, men han har ju som välkänt en väldig besatthet utav pojkband. Nsync är favoriterna för tillfället.

Under modeveckan i Paris gick du några riktigt prestigefyllda visningar, vilken rankar du som högst?

Hermès är nog det mest välkända tror jag. Det är så stor mediabevakning på den visningen. En sådan visning kan gynna ens karriär, men också förstöra den om man beter sig dåligt

Har du något exempel?

Nej inget specifikt men det händer ofta att modeller kommer till visningar bakfulla och blir utskällda.

Kan du inte sno med dig några plagg efter visningarna som jag kan köpa billigt?

Ey kompis  jag kan inte säga de här på inspelningen. Vi tar de efter, men du kan få bra kompispris.

Vilken plåtning känns mest prestigefylld i din bok?

Den har inte kommit ut än, men jag tror den är ute i maj. Håll ögonen öppna!
Ryktet säger att du plåtades i limegröna speedos och rosa pilatesbollar när du var över i Japan och jobbade. Är modell yrket bara en dans på rosor?
Sannerligen min vän, sannerligen. inga tidiga calltimes, inga sena nätter, inga oplanerade utgifter och framförallt ingen press!
Va skönt för dig!
Tack och bock!

Hur stort är ditt egna modeintresse?

Från början var det helt obefintligt, men det blir bättre och jag har min syster att tacka för det flesta klädvalen i min garderob.

Vilka internationella/svenska märke tycker du mest om?

Jag diggar verkligen Agnes b. henes nya kollektion kommer att kicka ass.

Vilka är dina framtidsplaner?

Först och främst så ska jag gifta mig om en månad i Canada. Det är det jag ser framemot mest just nu. Vi har varit tillsammans i fyra månader nu så de känns lovande. Sen har ja skrivit rätt mycket låtar när jag har vart ute och rest, så jag är jäkligt sugen på att spela in dem med några gamla polare.
Slutligen, vem är Sveriges bäst klädda man?

De finns bara ett svar: Robin Klang


Kommentarer
Postat av: Dennis

Soft att han ska gifta sig med någon som han har varit ihop med i fyra månader. =)

Ha det!

http://www.dennism.se

Postat av: Christoffer

Skön stil. Eller var hela intervjun ett skämt?

2008-03-12 @ 08:23:29
Postat av: johanness

han kändes lite väl oseriös ibland.. men han verkar vara en rätt soft kille ändå! Men gift sig efter fyra månader känns inte som nån hit..

2008-03-12 @ 09:46:18
URL: http://webbplats87.blogg.se
Postat av: Ida

Skön stämning i intervjun.. men om det är sant att pojken ska gifta sig när han är 20 med ngn han träffat i 4 mån.. hahah ;)

2008-03-12 @ 10:16:02
URL: http://www.fashionnerds.se
Postat av: Jens

Fan vad skönt han verkade :D

2008-03-12 @ 12:42:18
Postat av: klang

Dennis-han e dödskär så de kommer gå svinbra.
Christoffer-hehe man skulle kunna tro de men ett skämt det är det inte.
johanness-han e soft.
Ida-hehe ja vi skrattade gott många gånger vill jag lova. Vi ville inte ha någon döseriös intervju, vi är polare så de vore lite krystat.
Jens-Ja han e riktigt skön.

2008-03-12 @ 14:12:07
URL: http://klang.blogg.se
Postat av: Johanna

Jobbade som påklädare på modeveckan i feb förra året och hade just Jonathan som "min" modell. Mycket avslappnad kille men när jag frågade om han skulle satsa på modellandet skrattade han bara och sa att det inte var något för honom. Han har uppenbarligen ändrat sig;)

2008-03-12 @ 15:31:51
Postat av: robert

han gick noll visningar i milano och en vettig i paris, varför denna jonathan frenk-hysteri?
må vara att han är en trevlig människa..men kom igen...

2008-03-12 @ 23:15:32
Postat av: john

asså min älskade älskling jontan de är den finaste intervjun jag läst. tack klang för att du valde att intervjua den coolaste killen världen någonsin skådat!

rock.

2008-03-14 @ 00:42:06
Postat av: john

asså min älskade älskling jontan de är den finaste intervjun jag läst. tack klang för att du valde att intervjua den coolaste killen världen någonsin skådat!

rock.

2008-03-14 @ 00:44:25
URL: http://johnsmith.blogg.se
Postat av: josefina

ojjdå robert! någon är bitter.....

2008-04-03 @ 17:22:13
Postat av: kines

han var i tyskland och jobbade för hugo boss, robert. därför var han inte i milano. reta inte min barndomspolare, han e fet
o hugo boss betalar bra mycket mer.
ägd

2008-04-05 @ 04:11:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91