Svart svart sva...


Bild: Jossan & jag i svart..

När jag klär mig på morgonen så blir jag svartklädd. Svarta skjortor, t-shirtar, byxor till mina svarta kavajer. Behöver jag säga vilken färg mössan och halsduken hade jag provade idag? Den sista tiden har allt handlat om svart. Och jag är inte ensam. Mina vänner bär oftast svart svart svart också. Hur kommer det sig? Jag menar (alla vet att jag gillar trender men) när blev det faktum att svart är den enda färgen, och varför just nu? Givetvis är svart en överhängande färg hos många märken (inte minst våra svenska) men det finns ju en massa accentfärger som skulle kunna liva upp mina outfits ordentligt. Nej istället vänder jag mig till vitt och grått och mörk marint när jag vill bryta av. Tar vi modet på för stort allvar när vi klär oss i all black eller orkar vi inte anstränga oss. Eller är helsvart den ultimata trenden just nu? Hur som helst så trivs jag i svart och det är enkelt, kanske har det med vädret att göra vad vet jag. Använder ni mycket svart eller sprakar ni i färger nu på hösten?

Kommentarer
Postat av: Ida

ja, du vet jag är ju all black... Har aldrig riktigt fallit för några färger fast jag försöker varje säsong.

Postat av: albin

Haha, vad lustigt, jag har också blivit svartare och svartare. Innan har jag haft en hel del färger, men nu känns svart och mörkblått mycket bättre.

2008-09-22 @ 16:55:02
Postat av: hanna

svart är den ultimata färgen eftersom det just inte är en färg! vem blir inte snygg i svart? jag bara undrar...

2008-09-22 @ 19:06:59
Postat av: Hugo

Det ligger i våra Svenska uppfostran, man ska inte sticka ut för mycket.

2008-09-22 @ 19:07:27
Postat av: timsson

2008-09-22 @ 21:11:47
Postat av: timsson

Jag har också tänkt på detta.. svart, vitt och grått är nästan det ända jag använder, och istället för att bryta med hjälp av en accentfärg tar jag istället på mig någon snygg accessoar ex. fluga, halsband, halsduk osv.

detta måste bero på vädret!

2008-09-22 @ 21:14:15
Postat av: Stefan

Jag konstaterade häromdan att jag endast skulle behöva ETT par jeans, mina svarta :)

2008-09-22 @ 22:20:26
URL: http://the.crazyhor.se
Postat av: Lukas

Hugo sa där några jäkligt sanna ord! Men svart är snyggt. Klang, du borde le på bild någon gång! :D

2008-09-23 @ 00:25:12
Postat av: Josefin

Gud! Vilken tur att man inte ser hela bilden där jag visar hela muttan utan trosor när jag ser så där glad ut. Och sist men inte minst ett litet Hej! (trotts att det bara är ett litet hej)

2008-09-23 @ 00:50:36
Postat av: arvida

Jag tror det har lite med vädret att göra också. Till och med jag känner mig fruktansvärt svartklädd nu för tiden. Sen är svart bra på sätt och vis. Men tror många inte vågar ta risker. Svart blir aldrig fel (om man nu inte är riktigt klantig) och det kan vara skönt att veta att det inte finns mycket att påpeka i ens outfit, tror jag.

2008-09-23 @ 00:57:36
URL: http://arvidabystrom.blogspot.com/
Postat av: Petter

Skulle nog säga att jag går åt precis motsatt håll. Mer färger, fler färger, om än i någorlunda mörka nyanser. Allt för att inte gå under i det sega höst-träsket.

2008-09-23 @ 10:26:27
URL: http://www.forme.se
Postat av: Klang

Ida-å va svårt jag har att se dig i typ galna färger;)

albin-visst gör de!

hanna-hehe de har du rätt i!

Hugo-Men jag känner inte att jag har svårigheter i att sticka ut, just nu är jag inte sugen på färg bara.

timsson-jag är likadan

Stefan-Du ser!

Lukas-jag försöökte le lite på denna bilden ;)

Josefin-Vi som känner dig vet att det var planerat att visa muttan á la Paris/Britney. För det var ju inte alls dina strumpbyxor som gjorde väcket hehe. Puss

arvida-Så sannt, svart kan nästan aldrig bli fel

Petter-beundransvärt!

2008-09-23 @ 12:50:10
URL: http://klang.blogg.se/
Postat av: Oskar

Snyggt med rosen!

2008-09-23 @ 13:24:14
URL: http://stilbolaget.se
Postat av: steffo

svart är det nya svart?

2008-09-23 @ 21:12:08
URL: http://www.mrsteff.com
Postat av: mostafa

Har nog bara en svart grej jag använder. Allt annat är grått och marint. Men alla tishas är färgade!!

2008-09-24 @ 23:28:29
URL: http://mzahra.blogg.se/
Postat av: Klang

Oskar-tack!

Steffo-Svart är det nya svarta!

Mostafa-Du ser alla drabbas inte av höstvädret!

2008-09-25 @ 01:18:27
URL: http://klang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91