Sandqvist och Herr Judit har designat en väska tillsammans


Svenska väskmärket Sandqvist och vintagebutiken Herr Judit har designat en väska tillsammans. Väskan, en svensk klassiker med referenser till folkhemmet, är sydd i ett kraftigt canvas material med läderdetaljer. Den är en hyllning till designernas morfäder från den svenska arbetarklassen och finns på Herr Judit och på 
www.sandqvist.net från 1 oktober.

"Min morfar kom till Sverige som krigsflykting från Finland. Han hade alltid en sån här väska med matlådan i när han cyklade till sitt jobb som svarvare, minns jag från min tidiga barndom" säger Anton Sandqvist, grundare av väskmärket.
"Jag minns den här väskan från morfars cykelverkstad i Kilafors i Hälsingland, han bar den till jobbet med kaffetermos och smörgåspaket i" berättar Christan Quaglia, Herr Judits ägare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91