NEWS-ÖRJAN GÖR GULD

Klang
Norrlands Guld presenterar stolt en egen jeansmodell designad av Örjan Andersson, designer på och grundare av varumärket Cheap Monday och klädkedjan Weekday. Jeansen premiärvisas på modeveckorna i Köpenhamn och Stockholm under de första veckorna i augusti och når utvalda butiker den 23 augusti. 

 - Mode och design tilltalar alla. Om det inte är för en viss detalj eller silhuetten på ett plagg som ger bäraren en viss känsla, så kan det vara något i funktionen som gör att kläderna tilltalar en person, säger Örjan Andersson. Här har jag både i formen av jeansen och den funktion som jag utrustat dem med haft för avsikt att skapa ett plagg som passar dem som gillar Norrlands Guld. De ska vara bekväma och praktiska men samtidigt funka på festen. Tyget är svart och otvättat av denimkvalitet. Midjan är normalhög och passformen lite lösare. Sedan är varje par utrustade med en kapsylöppnare, ett perfekt redskap som jag inte vill vara utan så här på sommaren.

Nu bollar jag över till er. Kommer ni att köpa ett par?

Kommentarer
Postat av: schmäck

absolut inte, då norrlands guld är en pisslager.

2007-08-07 @ 14:59:46
Postat av: Dino

Jag gör allt för den där kapsylöppnare, haha. Eller inte.

Postat av: fashion

haha skön grej. .skulle kunna betala typ 300 för ett par bara för att ha. .annars känns de mest som ett riktigt dåligt PR-försök

2007-08-07 @ 19:21:30
URL: http://secondhandfashion.wordpress.com
Postat av: Tomas

Jag tycker det är rätt kul att Norrlands Guld tänker outside the box. De har sitt koncept och försöker få in alla aspekter i det. Kommer jag att köpa ett par? Uppfyller de vad jag vill ha hos ett par jeans, visst då finns det en möjlighet. Annars skiter jag i det, väldigt enkelt. Hur som helst tar jag en sån här PR-grej framför en till dubbad schampo-reklam any day.

2007-08-07 @ 20:51:51
URL: http://dekorfatale.blogspot.com
Postat av: julie

örjan = pajasdesigner
(stavas pajas så här?)

2007-08-07 @ 20:52:17
Postat av: Chris

800 kr för ett par Cheap Mondays? Nja... Men om jag slänger med en kapsylöppnare då? Icke! Men höddu, de är limiterade ju, 1000 par ;)
999 själar till i likadana jeans känns inte så unikt... Med andra ord, nej :)

2007-08-07 @ 21:10:48
Postat av: Johan

volvoraggarna kommer jubla!

2007-08-08 @ 01:15:14
Postat av: Alexander

Ett lite oväntat sammarbete tycker jag. Men det skulle vara intressant att veta hur Örjan kom på tanken, och vad han själv tror/vill få ut av sammarbetet.

2007-08-08 @ 19:01:23
URL: http://alexanderk.blogg.se
Postat av: Klang

Alla-Hör att ni inte förväntar er en stor hitt! Kanske inte jag häller faktiskt

2007-08-09 @ 14:22:00
URL: http://klang.blogg.se
Postat av: Miss Gallery 2008

Wonderful site. Please continue this great public service.

2008-05-14 @ 08:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91