Inspiration-Gipsy Fantaztica!

Klang

Personlig stil patetisk eller ej så fick jag mig en inspirationschock när ett gäng män gick förbi mig på stan idag. De var mönstrade, guldiga och stilfulla. Det slog mig att de inte ursprungligen kom från Sverige och att där är det ok att sticka ut med tex. mycket guld och ryshpysh. Kom också att tänka på en av de senaste kommentarerna från en person som tycker personlig stil är patetisk, but why? Hmm jag tyckte dessa gubbar va skitcoola och visade vart skåpet skulle stå. Här är min tolkning utav Gipsy Fantaztica!


Skjorta-Dries Van Noten
Skor-Bobbie Burns
Byxa-Yves Saint Laurent
Väska-Bottega Veneta
Armband-Dior Homme
Pin-David & Martin

Kommentarer
Postat av: heya

Klockrena skor, skjortan måste jag fundera över.
Men du verkar ju ha koll, vart kan man hitta ALIFE skor i stockholm eller finns de endast på nätet? tack för en skön blogg!

2007-11-19 @ 22:42:16
Postat av: Markus W

Bobbie Burns skor är och förblir sjukt snygga, roligt med "inspirationsinlägg" btw!

Sedan så har jag en del frågor om din design, vilket jag tycker är klockren. Jag undrar hur du gör dina mallar till bilder, är lite ny på photoshop och undrar hur du går tillväga :D

Mvh!

Postat av: Horst

someone knows where i can get the david&amrtin stuff?
i was looking for this necklace times ago, and really wanna have it...

thanks!

2007-11-20 @ 11:39:09
URL: http://lynnandhorst.blogspot.com/
Postat av: S

Bort med den skjortan och in med en skön vit bomullskjorta med murarkrage. Droppa pinen också. I övrigt klart bäst på väldigt länge.

2007-11-20 @ 15:02:58
Postat av: Proper Style

Haha kul inspirationskälla! Gillar allt utom skjortan. Lite fööör mkt gipsy :D haha

2007-11-20 @ 17:16:58
URL: http://properstyle.blogg.se
Postat av: philip

Ohyggligt ful skjorta:P! hahaha! resten var skitsnyggt! undrar även samma sak som Horst, vet du var man kan få tag i smycken från david&martin i sverige eller över internet?

2007-11-20 @ 18:50:01
Postat av: Klang

Heya-Six feet down har Alife skor om jag inte mins fel, kolla där!
Marcus W-Tack! Ang mallar så finns de inga i stort sätt. De du skall lära dig är att frilägga bilder, dvs "klippa" ut ur sitt ursprung. Sedan är det bara att fixa och trixa ihop ett kollage. De kräver lite träning men de e de värt.
Horst-You find David and Martin at

David & Martin
Hökensgata 5
11646 Stockholm

Nitty Gritty
Krukmakargatan 24-26
11853 Stockholm

Weekday
Götgatan 21
11646 Stockholm

Moderna Museet
Skeppsholmen
Stockholm

Luxx Details
Grev Turegatan 10A
114 46 Stockholm

S-Tanken var "mycket krimskrams", men jag förstår din poeng.
Proper Style-Hehe ja kanske?!=)
Philip-Hehe de kanske inte är världens snyggaste skjorta. Passade dock in i gipsy temat!

2007-11-20 @ 21:14:52
URL: http://klang.blogg.se
Postat av: Horst

tacks mycket!

2007-11-21 @ 09:37:25
URL: http://lynnandhorst.blogspot.com/
Postat av: vitkor

det här var ju ballt

2007-11-21 @ 12:21:37
URL: http://heybusdriverkeepthechange.blogg.se
Postat av: Johan

Wow, stiligare skor får man leta efter!

2007-11-29 @ 12:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91