Veckans Fråga-Vilket årtionde var snyggast stilmässigt?

Klang

Vi influeras dagligen av olika modedecennier och dess trender. Men vilket årtionde tycker du var det snyggaste? Och vilket har haft mest betydelse för din stil? Det fanns naturligtvis olika stilar i de olika decennierna men överblickar man så kan man se vika stilar som vart mer betydelsefulla än andra. Så var 80-talet snyggast eller kanske 30-talet?

Förra veckans fråga löd -Överkonsumerar du någonting? Jag fick in 124 röster och de flesta av er överkonsumerar skor. Inte så otippat och ganska naturligt, skor slits! Men undra om man inte överkonsumerar i alla fall;)

Skor 39%
Jeans 23%
T-Shirts 22%
Underkläder 3%
Annat 14 %

Kommentarer
Postat av: Fanny

haha snygg bild! Kan det vara Brandon från 90tals kortet?

2007-10-24 @ 01:21:17
Postat av: Hilde

50- eller 90-. svår fråga!

Postat av: Robin

Väldigt svår fråga, 50-talet är det mest stilrena och det som håller bäst. 60-talets modskultur och rock-modet i allmänhet går också alltid igen. 80-talet är en personlig favorit, om man kollar på mtv-generation och dess kultur(kollar man på hur svenssons klädde sig på åttiotalet så ryser man ju av obehag). 90-talet är nog det som tilltalar minst ändå, även om jag har sköna minnen av turtles-jeans och baseballkepsar.

70-talet känns äckligt bara, är så trött på det nu. Jag menar, vad är egentligen coolt med skjortkragar utanför snorgröna kavajer?

Jag säger 60-talet.

2007-11-04 @ 06:03:49
Postat av: Robin

Fan, jag ångrar mig lite. Det amerikanska funkmodet i början på 70 är trots allt jävligt coolt. Alltså, tänk er Shaft, med bootcut, instoppad skjorta och enorm fluga, hängslen med hölster och ett enormt afro. Jävlar vad foxy det är. Men 60-talet kvarstår som svar.

2007-11-04 @ 06:05:55
Postat av: Hilde

jag ångrar mig också lite, du motiverar bra! ps. jag saknar jeansrumpor dessa dagar. ds.

2007-11-07 @ 17:56:39
URL: http://avantgardiste.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91