Innelistan-Ryggsäcken

Klang

Jag har fått flera mail och förfrågningar om vilken ryggsäck man skall satsa på. Många behöver något smidigt att transportera skolböcker i osv. men som inte orkar konka runt på en vanlig väska. Det är ganska svårt just det här med ryggsäckar för de är i vanligtvis inte så snygga. Men ju mer jag tänkte och letade bilder på dessa axelprydnader så blev jag självklart ruskigt sugen på en.


Upp
- Helt klart skall man köra på retromodet när det kommer till ryggsäckar. Favoriten då och nu är hippväskan Salomon, du vet den blåa ryggsäcken med stora S:et på med orangea sömmar. Jag tjatade till mig min systers för många år sedan och måste nu göra en djupdykning i källaren nästa gång jag kommer hem! Fjällrävens gamla Kånken som flitigt använts i Gjendebu vandringsutflykter är också att rekommendera. Upp Upp Upp för retroryggsäckar.
Mitten-Är du mer klassisk utav dig och inte vill synas så mycket skall du satsa på en ryggsäck i skinn. Jag tycker du skall försöka hitta en portfölj/laptopväska med avtagbara axelremmar. Då kan du utan att skämmas komma på mötet/skolan med en snygg handväska.
Ner-NEJ NEJ NEJ! Sportryggsäckar, överdimensionella vandringsväskor för 100manna tält funkar inte. Ska du inte ut i skogen så finns det ingen ursäkt!


Kommentarer
Postat av: Fröken SötSur

Heja Kånken! Måste visa det här inlägget för Marie, hon har altid förespråkat Kånken.

Postat av: Fröken SötSur

Jaha, Gjendebu kanske inte är Kånken, men den ser ut som en Kånken, så det funkar väl det också;)

2007-09-17 @ 22:21:14
URL: http://suratanten.blogs.se
Postat av: albin

det står ju iof kånken på... ja, kånken. jag gillar veerkligen dom här listorna, kul med lite raka åsikter!

2007-09-17 @ 22:28:45
Postat av: Adam

Grymt bra blogg. Så personlig, och jäkligt snyggt.
Dina Dr. martins, jag blev så sugen! Känns skamset, men vafan, jag har velat ha just sånna for ages. Är dom normala i storlekarna? Breda, Smala?
Tack.

2007-09-17 @ 22:57:00
URL: http://allahardet.blogspot.com/
Postat av: j

jag skulle vilja vända på din lista, fjällrävenryggsäcken är så otroligt ful och alla andra tygsäcker folk går runt med. jag skulle dock vilja hylla den mer tekniska ryggsäcken med 1000fack och allt annat coolt och tekniskt.

2007-09-18 @ 00:15:12
Postat av: Ida

Man älskar ju bara Kånken! klassisk och faktiskt snygg!!

2007-09-18 @ 08:14:39
URL: http://www.fashionnerds.se
Postat av: johanna

älskar min kånken:) har faktikt en i precis den färgen..och den rymmer hur mycket som helst!

2007-09-18 @ 12:35:27
Postat av: Viktorn

Ska man seriöst gå runt med ryggsäck nu också? Haha.

2007-09-18 @ 19:02:49
URL: http://viktorn.blogg.se
Postat av: Klang

Fröken SötSur-Klart du har rätt det är kånken.
Albin-Kul att du tycker om kategorin!
Adam-Tack så mycket. Det är alltid kul att folk uppskattar jobbet med bloggen. Apropå skorna så e de ganska små i storlekarna om jag inte känt fel. De är inte speciellt breda, men de ser breda ut på. Hoppas du fick nån hjälp!
J-Ja smaken är som baken. Själv tycker jag inte om de avlånga vandringsryggsäckarna med 10 spännen och elastiska gummiband osv på.
Ida-Ja helt klart=)
Johanna-Keep it forever
Viktorn-Det ska ju inte kännas som ett krav att bära saker. Du själv skall ju tycka om det också! Saken med ryggsäcksinlägget var att tipsa om rygsäckar för de som behöver en. Har aldrig sagt att det blivit hett eller trendigt och att folk kommer "hoppa" på den.

2007-09-18 @ 21:48:34
URL: http://klang.blogg.se
Postat av: Gustav

Letar själv efter en ryggsäck i skinn.. några tips?

2007-09-19 @ 19:57:34
URL: http://willandgrace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91