Sommarens snyggaste skjorta!

Klang

Bild: Julian Red concept store & showroom

Ett märke som skapar minst ett kraftigt ha begär varje säsong är svenska Julian Red. Det har vart jeans (som jag praktiskt taget bott i), T-shirts, min vinterjacka och nu vårens och sommarens snyggaste skjorta. Kortärmad med längre ärmar precis så som jag vill ha de. Och när jag sprang in i Piotr från Julian Red iklädd skjortan med stort S så blev jag om inte mer övertygad om att skjorta är så bra det kan bli. Måste ta mig en sväng till butiken på brännkyrkagatan 73 snarast. Klicka
här för att se skjortan i närbild.

Kommentarer
Postat av: Johan

GRYM skjorta - på rätt kropp! En sådan skjorta som kräver sin man, men som belönar den som kan bära upp den! Vad kostar den?

Tråkigt för Pjotr och märket med inbrottet i butiken för några helger sedan! Trevlig, driven och duktig kille annars.(http://www.fashionisto.se/1205268297_julian_reds_vd_vi_r_i.html)

Postat av: Marcus

Skjortan, D2 New Noise, de två rockarna och den gråa jackan verkar mycket nice. Julian Red som gör de snyggaste rockarna och jackorna brukar ha lite för höga priser för min plånbok på rockarna, men dom är ju hur snygga som helst! Dock är jag lite tveksam till deras nya t-shirts, inte provat hur de passar, men trycken var lite sisådär.

Från vilken kollektion är din Julian Red-rock, Klang? :)

2008-04-03 @ 16:02:25
Postat av: David

Julian Red gör faktiskt grymma jeans, har 2 par.

2008-04-03 @ 16:31:10
URL: http://karlstromdavva.blogg.se
Postat av: arg kille

Sen när har svenska folket tappat förståndet och designa sådana strykfula skjortor? NÖRD modet är nog det fulaste som finns, så trött på alla dessa svennar som bär stora glasögon och framåtlugg och tror att dom e något.

Bär snygga välsittande skortor, inte cp fula skjortor som den på bilden... sååå trött o arg

2008-04-03 @ 17:51:45
Postat av: David

Till arg kille: Jag vet inte om jag har rätt men känns som om du dömer folk lite, en del kanske tycker om att klä sig i den "nördiga" själv tycker jag att den kan vara riktigt snyggt på vissa. Sen har jag själv en tendens att döma folk efter klädstilen, inget som är vidare bra, men jag blir lika glatt överaskad varje gång jag möter en "Nörd" som har samma stora modeintress som jag även fast våra klädstilar skiljer oss åt.

2008-04-03 @ 18:07:16
URL: http://Karlstromdavva.blogg.se
Postat av: Diskus

Riktigt snygg skjorta, men jag håller med Johan att det krävs någon som kan bära upp den.

2008-04-03 @ 18:19:43
Postat av: Johannes

Är det ens värt mödan att bemöta "arg kille"?

Att inom mode använda sig av begrepp som "cp" och beskriva sig som arg, anser jag bara vara tecken på någon slags pubertal revolt. Arg kan jag bli på förhållanden fabriksarbetarna har, eller om modet rent subjektivt är oetiskt utformat. Inte för att det är FULT. Det kommer säsong till säsong nya
kläder, frisyrer och accessoarer. "Nörden" har väl visserligen varit här ett tag, men den gör mig knappast arg eller benägen att utbrista "cp".

Min poäng: Rent subjektivt är det en fin skjorta. Objektivt är det kanske bättre med "snygga välsittande skjortor" (citat, arg kille). Men ordet "praktisk" finns inte riktigt i mitt vokabulär. Förresten tycker jag att passformen verkar rimlig på ovan nämnda skjorta.

2008-04-03 @ 20:16:30
URL: http://edmarc.blogspot.com
Postat av: pierre

det slog mig precis att du och modellen på bilden inte är helt olika. En okänd brorsa?

bra blogg btw..

2008-04-04 @ 00:08:53
Postat av: Teodor

Tja Robin! Cool skjorta! Vet du var man kan köpa karen walkers solglasögon i stockholm, är speciellt ute efter den blå modellen av "super duper strenght". Som inte är helt olik en blå modell som du säljer på nk aware som ja spanat in, ja tror märket på de var sol moscot de fanns i genomskinligt liknande material.
mvh

2008-04-04 @ 01:40:03
Postat av: Johan

Teodor; De finns inte i Skandinavien - än. Skicka ett mail med din mailadress till [email protected], så ska jag hålla dig uppdaterad för det är grejer på gång på det området.

2008-04-04 @ 09:09:26
URL: http://www.fashionisto.se
Postat av: Klang

Johan-Så är det väl med allt? Kan man inte bära upp plagget blir det inte snyggt.
Marcus-t-shirtarnas passform är bättre en på länge. Min jacka är från aw 07/08
David-ja de har bra kvalitet också.
arg kille-Pc!
David-jag tycker inte den är speciellt nördig men.
Diskus-kanske bara jag som tycker den e ganska lättburen. Kortärmd skjorta hur svårt kan de bli?
Johannes-exakt.
pierre-nej inte va jag vet;)
Teodor-Du hittar karen walker på bla. Speek easyi sthlm. De glasögon jag har som e runda kommer ifrån giuliano fujiwara ( http://klang.blogg.se/1202559921_giuliano_fujiwara_ss_.html )
Johan-de säljs på flera ställen i sthlm johan;)

2008-04-04 @ 12:12:08
URL: http://klang.blogg.se
Postat av: Johan

Klang; Okej, då har jag fått helt fel uppgifter! Bra att du sa och man ska tydligen inte tro på allt man hör! Ska kolla in dem på Speakeasy/deras webshop också och se om de är något att ha!

2008-04-07 @ 20:39:06
URL: http://www.fashionisto.se
Postat av: KoTA

Du har inte en aning om när Julians webshop drar igång? :)

2008-04-27 @ 23:19:19
Postat av: Josilje

This is a very interesting website, I have added it in my favourites. Keep up the good work.

2008-09-24 @ 09:17:12
URL: http://josilje.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91