Tipsar-Solglasögon

Klang
Bild: Persol, Sol Mascot, Acne Jeans,  Sol Moscot, Ralp Lauren

Om Ray-Bans Wayfarer var förra (och förrförra) årets stora solglasögontrend så är de definitivt döda i år. Istället är det de runda  solglasögonmodellernas revanschtåg som glider in på perrongen. Som jag skrev
tidigare så har de vart på g länge men det är inte förräns i år det kommer slå igenom (om jag får gissa). Själv pillade jag nästan dagligen på Acnes runda Pop Artist solglasögon förra året men det var först förra månaden då jag besökte Barkabys Outlet för första gången som jag slog till. 500 kr kostade de och får väl därför kallas "ett bra köp". Ett annat lite projekt jag siktar in mig på är ett par Dior Homme glasögon som jag budat hem från en Dansk sida som är perfekt rundade och grymt snygga. Sedan skall solglas sättas in i dem så jag får ett par "solglasögon" som inte allt för många i världen har. Resultatet får ni se senare. Ett annat tips är att kolla in dina lokala second hand butiker som brukar sitta på ett bra utbud av dessa rundformade solglasögon. Så kommer ni satsa på dessa i sommar? Eller tycker ni att jag snackar skit och kommer bära era Wayfarers även den kommande säsongen?

Kommentarer
Postat av: ssanne

får se hur det blir, wayfarersen har varit med länge och funkar (nästna) alltid ;)

2008-02-08 @ 17:12:58
Postat av: Jens

Gillar runda modet, men håller mej nog fast vid mina wayfarers denna sommar tror jag... men man vet aldrig :D

Postat av: Carolina

Mina wayfarers får se solen även den här sommaren, jag gillar dem fortfarande!

2008-02-08 @ 18:16:59
URL: http://www.fashionsquad.com
Postat av: Marcus

Acnes wayfarers kommer jag fortsätta att använda även 2008. Det är bara i Stockholm folk går runt och oroar sig för vad som är inne respektive ute.

2008-02-08 @ 19:22:45
Postat av: Anonym

Att säga att wayfarers är döda är som att säga att skjortan är död.

2008-02-08 @ 20:29:58
Postat av: Rikard

Varför inte låta folk ha på sig vilka solglasögon de vill, att säga att de är död är väl lite att ta i! Alla passar verkligen inte i runda solglasögon, speciellt inte jag!

Nej Klangen, skärpning!

2008-02-08 @ 20:54:37
URL: http://rikardandreas.blogg.se
Postat av: erik

wayfarers har väl aldrig varit inne eller ute.
tidlösa!

2008-02-08 @ 22:07:59
Postat av: Knutsson

Blir helt klart mina wayfarers, funderar dock på en något större modell..

Annars är ju RayBan Clubmaster så grymt snygga, det bästa från två världar!

2008-02-08 @ 22:30:26
Postat av: Diskus

Tycker det hämskt att säga att saker är döda eller inte om man tycker om något är det väl bara att änvända oavsett om det anses vara inne eller inte. själv ska jag använda ett par gamla skruttiga brillor jag hittade på en strand när jag var mindre, dom är absolut inte inne :D

2008-02-08 @ 22:38:34
Postat av: ggg

sol mascot, var ´hittar man dem, var tillverkas de?

2008-02-08 @ 23:47:09
Postat av: Oscar

Håller med föregående talare. Kommer absolut använda mina två par wayfarer brillor i år och nästa och nästa och alla år. Enligt mitt tycke det bästa solisarna som gjorts. Tycker det är konstigt att säga att par solisar som är så pass snygga och tidlösa kan dö ut.

2008-02-09 @ 00:30:06
Postat av: daniel

håller med ovanstående ang wayfarersen.
men håller även med dig robin ang runda glasögon, tycker "formen" växt i mina ögon sen jag också såg acnes brillor förra året. guiliano gör apsnygga brillor btw. såg kampanjen för nya kollektionen i ngn tidning och tappade hakan. de sandalerna i den adverten går inte av för hackor heller!!! vet du om man kan få tag på något guiliano i sthlm eller måste man beställa/ebay:a hem ngt?

tack för bra läsning/inspiration.

2008-02-09 @ 04:03:52
Postat av: Jonas

Vilken är den danska affären med Dior Homme glasögonen?

2008-02-09 @ 10:22:59
URL: http://jonascarlsson.tumblr.com
Postat av: Klang

ssanne-Ja självklart funkar de alltid, e en klassisk modell.
Jens-man skall naturligtvias ha de man vill.
Carolina-då gör du helt rätt i att använda dem även denna sommaren, och nästa och nästa.
Marcus-Det är nog inte så många som går runt och oroar sig?! Att jag skriver om det är pgr av att bloggen handlar till 50% om trender.
Anonym-E du dum eller? Om du läser så skriver jag att ----trendmässigt---- är den död! Ingen som tvingar dig att ha runda.
Rikard-Om jag skulleta hänsyn till alla så skulle jag inte kunna skriva en "modeblogg" som handlar om "trender" det finns alltid någonting folk inte håller med om.
erik-Håller med dig. Dock blir de mer poppulära i olika perioder därav inne.
Knutsson-Tycker dock inte de är från två olika världar. Samma grundform.
Diskus-Men gud det är väl ingen som tvingar dig? Använd dina solglasögon om du vill=)
ggg-http://www.moscot.com
Oscar-som sagt det fula ordet "trendmässigt" kan de dö ut. Tycker du gör helt rätt med att använda dina favoritglasögon ifall du tycker om dem så.
daniel-Den kampanjen är helt sjuk. Fruktansvärt snygga saker. Ang vart man kan köpa det i sverige har jag inget svar. Ska försöka kolla upp de för som du sa är sandalerna gryma. Jil Sander hade liknande för ett par säsonger sedan.
Jonas-Någon dansk tradera sida typ.

2008-02-09 @ 10:55:47
URL: http://klang.blogg.se
Postat av: Ida

haha robin, jag tror bestämt du har hamnat i en nästan frireligiöst wayfarerfrälst läsekrets?

2008-02-09 @ 16:37:51
Postat av: klang

Ida-Eller hur! De är ju absolut inte fula, men jag har tröttnat ganska hårt på dem nu efter succéhypen de här sommrarna.

2008-02-10 @ 14:57:51
URL: http://klang.blogg.se
Postat av: Ida

Förra året när alla började ha wayfarers så tröttnade jag och köpte ett par sådana där runda istället.. tänkte inte på att det skulle bli poppis.. får man väl hitta på ngt nytt nu då ;) haha

2008-02-11 @ 08:46:58
URL: http://www.fashionnerds.se
Postat av: Ida 1

jaha nu trillade det in en annan ida här ovanför... JAG själv tycker fortfarande om mina svarta w så jag har inte planerat att ropa hej ännu. men det kommer bli fint med ett litet plusalternativ.
/ marcopolobabe

2008-02-11 @ 21:14:38
Postat av: Åsa

Så fina bilder du gör med glasögon! Jag håller med dig helt & fullt, ska man ha någonting "nytt" denna sommar så är det runda som gäller och helst med "nyckelhålsnäsa" som på den översta. Är man tjej så kan man ha helrunda ganska stora som välver sig upp jäms med ögonbrynen. Chanel
har ett par snygga,typ Jackie Onassis som hon hade när hon gifte sig. Wayfarer känns väl fortfarande mycket bra, det var så många som inte hann nappa på den förra sommaren.
Det var någon som nämnde Ray bans Clubmaster.
Den är klassisk & snygg men originalet är mycket större och djupare än man tror.
Jag hörde att det skulle komma en Clubmaster något nättare, och det tror jag på. Mvh Åsa

2008-02-15 @ 15:05:35
URL: http://www.brillor.blogg.se
Postat av: Lillam

En riktigt fint sammanklippt bild. Jag blir så avundsjuk på dom som kan sådant (¬_¬)

Fast jag lyckades göra en kul bloggpostning ändå trots all avundsjuka. Lång blev den också med bilder på en massor av trendiga solglasögon genom historien.

Postat av: Pauline

Kolla in ett nytt märke Loud & Quiet som jag hittade hos Life is too short... på Riddargatan. Assnygga!

2008-05-06 @ 19:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91