Innelistan-Solglasögon

Klang

Först och främst måste jag tacka alla trevliga människor som skriver och mail mig frågor! Många av er vill veta vilka solglasögon man skall sattsa på i vår och sommar. 90% ställer också frågan om wayfarerbrillorna funkar även  denna säsongen, mitt svar har lytt -Wayfarer kommer alltid "funka" pga av sin klassiska båge som figurerat sedan 76. Min personliga tanke är dock att den gjorde sitt sista trendryck för denna gång förra sommaren då trenden mer och mer dog ut. Så Ja och Nej, själv kommer den inte sitta på min nästipp den kommande sommaren och våren. Det kommer däremot en annan Ray-ban båge sitta, Gatsby style 4!

Upp-Den har vart på g i flera år nu, jag pratar om den rundande bågen som inte riktigt fått den genomslagskraft den förtjänar. I vår och sommar kommer det smälla, sanna mina ord.
Mitten-Fler och fler klassiker i ihopfällbara format figurerar igen sedan ett avbrott på 20 år. Förra året var det wayfarens ihopfällbara design som fick än att ebaybetta lite extra. Denna gång är det Persol 0714. Snygg mix i ett litet format känns helt rätt enligt mig.
Ner-Okey Batman, Robin eller stålkalle. Vilken superhjälte såg du framför spegeln innan du slängde fram dina 3000 riksdaler på disken?

Kommentarer
Postat av: Andreas Thorsell

Hej svejs Robin!

Hoppas allt e bra uppe vår huvudstad.

Helt rätt med bågarna, har skaffat mig ett par Tom Ford i den översta modellen, helt underbara!

En liten fråga nu, e på jakt efter RAF by Raf Simons high top sneaker i svart skinn, hittade dom på Asos.com men dom skickade inte dem till Sverige, vet du nånstans ja kan få tag i dem? På nätet eller i levande butik.

Keep up the good work!

MVH Andreas Thorsell

2008-01-14 @ 18:18:04
Postat av: Kristoffer

Najs! :D

SVARA GÄRNA PÅ MIN FRÅGA I BLOGGEN:

CECILIA.B.JONSON eller SOFI FAHRMAN

Postat av: jocke

Skön blogg! denna ska jag följa!

2008-01-14 @ 22:00:44
URL: http://jockelindbergs.blogg.se
Postat av: T

Tyvärr blir det nog populärt med runda bågar, hade tänkt köpa det men nu verkar det finnas överallt så det blir nog något annat.

2008-01-14 @ 22:23:05
Postat av: Alexander

Andreas Thorsell:

http://www.tresbienshop.net/en/article.php?id=1955&art=297184

Tresbien säljer Raf, finns inte din storlek så ring dem.

2008-01-15 @ 01:05:14
Postat av: Klang

Andreas-Tja man, allt går kalasbra här i storstan! Själv nere i gbg? Ang skorna så blev jag lite häpen över att asos.com säljer dem, jaja. Om jag inte mins fel så var det de svarta i skinn du sökte va? Jag vet att Nitty Gritty hade dessa ilf i vita som tyvärr är slut efter rea och julhandel (var där för några dar sedan) Det du kan göra är att maila ett trevligt mail till asos.com och be dom snällt. De skickar ju sina andra varor till Sverige. Lycka till och hojta till om du får gensvar för jag vill gärna ha de vita.
Kristoffer-I will
Jocke-Kul att höra=)
T-Kör på hjärtformade! Eller va de förra sommaren också?=)
Alexander-Får man ett par då;)?

2008-01-15 @ 01:16:15
URL: http://klang.blogg.se
Postat av: Andreas Thorsell

Härligt att höra,! Är inte kvar i GBG nu faktiskt, har hamnat på Hennings kläder i Skövde lite spännande, vi blev ju framröstad som årets herrbutik av Habit! Skitkul!

Precis, de gick tyvärr inte att ordna, hörde med Asos. =( Och på Tresbien va dem slut.

De löser sig alltid, du kan ju höra av dig om du hitatr dom i Stockholm så kanske vi kan work somethin out?

Hade kalas och grattis till nya jobbet, Butikschef ;) Congrats!

Andreas

2008-01-15 @ 15:01:00
Postat av: Klang

Andreas-Se där ja! Kul för dig, va säljs på Habit?
Om jag ser några hojtar jag till de lovar jag,
och tack.

2008-01-15 @ 18:28:14
URL: http://klang.blogg.se
Postat av: Andreas Thorsell

Habit e ju själva tidningen då, men på Hennings som butiken heter finns Burberry, D&G, Boss, Filippa K, Fast jag är i den lite mer ungdomliga ytan med Hope, Levi's, Replay, Ra-re, April 77 jobbar för att få in Julian Red nu också.

Tack ska du ha!

2008-01-16 @ 09:47:07
Postat av: per

tja! men är verkligen Wayfarer från 76? Bladade inte Dylan runt i dessa typ 66 nån gång? Eller är det nån annan modell?

2008-02-05 @ 12:40:59
Postat av: Lillam

En riktigt snygg bild!

Vad duktig du är. Jag har surfat och läst om solglasögon hela dagen. Tänker köpa mig ett par Ray-Ban Wayfarer :-D

Och så gjorde jag en stor bloggpostning med foto på alla intressanta moderiktiga solglasögon ;-D

Lycka till med din blogg och din fenomenal kunskap om att klippa samman häftiga bilder.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91