Visning-Filippa K AW 08/09

Klang

Filippa ks herrkollektion är inspirerad utav the Clashs tidiga dagar och när punken är på frammarsch. Kontraster står i centrum där ett klassiskt Brittiskt mode mixas upp på ett nytt rebelliskt sätt. Kostymerna korsas med olika material och silhuetten är smal där boots, upprullade jeans och hängslän dominerar visningen. En lekfullhet, nästan nonchalant med slipsar halft knutna hängandes löst runt halsen och text printat på tröjor, I´m with stupid. Det är som vanligt en mycket påkostad visning i en guldpampig sal på Kungliga Operan och man kan inte annat än att imponeras. Kanske inte över klädernas nyskapande krafter och utseende utan över Filippa k som märke. Ett av de största svenska märkerna som gång på gång levererar baskläder som går att kombinera till något helt nytt och modernt. Kolla in mina bilder på resten utav visningen
här.

Kommentarer
Postat av: Anonym

omg.. ta en vanlig digitalkamera försatan. sämsta bilderna på länge.

2008-01-29 @ 03:01:17
Postat av: Robert

Fint. Ser fram emot någon som fått bort det där motljuset.

Postat av: Rikard

Jag håller med dig,
Filippa K brukar alltid leverera snygga, enkla basplagg som kan liva upp garderoben!

2008-01-29 @ 08:29:18
URL: http://rikardandreas.blogg.se
Postat av: Anders

Snyggt jobbat klang! Bry dig inte om de senaste kommentarerna, dom är lite, lite avundsjuka bara. Ser fram emot veckans inlägg.

2008-01-29 @ 10:33:44
Postat av: hej

Fan va snyggt!

2008-01-29 @ 12:07:35
Postat av: Johanness

Spännande kollektion, såg ett par plagg som skulle vara kul att ha.

Bortsett från några småfel, som man ändå kan se förbi, var det även en bra text.

2008-01-29 @ 12:20:57
URL: http://webbplats87.blogg.se
Postat av: Don

Very nice collection! I really like the long cardigan. I love long cardigans. haha. The black boots are also lovly! The shawl collared waistcoat/ sleeveless cardigan are amazing!

2008-01-29 @ 12:34:19
Postat av: petrus

Tråkigt när tekniken strular till det sådär, kan hända den bästa. Bilder kommer det antagligen finnas mycket av på nätet utan det är ju egentligen dina intryck och summeringar som är det intressanta.
Tycker personligen att bilderna från Westers visning blev rätt vackra.

2008-01-29 @ 15:42:53
Postat av: top Chic.

Älskar stylingen på Filippa K visningen på herrsidan.

2008-01-29 @ 16:19:54
URL: http://topchic.blogg.se
Postat av: Lukas

Mest intressant tycker jag Carin Wester varit hittills , men Filippa K känns ändå
mest troligt att jag drar på mig i framtiden . Är jag ensam om att vara lite besviken på Acne ?

2008-01-29 @ 16:35:17
Postat av: JoakimF

av det man ser, så ser det bra ut! :)

2008-01-29 @ 17:53:02
URL: http://joakimf.blogg.se
Postat av: Klang

Anonym-Jag som trodde att min engångskamera fungerade bra?
Robert-Det är inte så lätt när man inte kan speciellt mycket om kameror. Dock har flera sidor proffsiga bilder att se.
Rikard-Absolut
Anders-Tackar!
Hej-ja de kan man tycka=)
Johanness-hehe tackar tackar.
Don-Not realy my stile with long cardigans but i can be nice on others.
petrus-Absolut skall man kolla in visningsbilderna för att granska så ska man kolla på någon sida där proffs tar kort.
top Chic-Ja tyckte stylingen på dam va finfin
Lukas-Acne gör nya saker som måste hinna smälta innan man tycker om dem tror jag. Sådan är jag ilf. Fanns mycket som var snyggt men en del jag tyckte va skitfult, som kavajer utan armar. Men vem vet om ett halvår kanske man har ändrat uppfattning?!
JoalimF-haha

2008-01-30 @ 10:39:58
URL: http://klang.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91