Cheap Monday S/S 09


Cheap Mondays kollektion spretar tyvärr åt lika många håll som dom är designers. När sex personer går ut för att tacka för sitt blir man lite förvånad. Efter några sekunders tänkande så kommer jag (smart som jag är) på att de självklart är på tok för många!! När sex personer fightas för få sitt sagt kan inte det inte bli annat än platt fall. Så kändes det lite, det fanns ingen röd tråd. Det var silverjackor med spjutliknande bakärmar tillsammans med cleana t-shirts med scarfs till dressat preppy. Jag tycker Cheap Monday skall kapa ner familjedesignträdet till mormor och morfar och skippa kusiner och sysslingar och göra det dom är bäst på, jeansmode.

Kommentarer
Postat av: Adam

Alla större har fler designers!

2008-07-04 @ 07:56:33
Postat av: Alexander

Jag håller för en gång av få med dig helt. Var också där och såg deras visning, inramningen var iaf riktigt schysst.



Var det bara jag som tänkte på hur majoriteten av de manliga modellerna under denna visning gick otroligt stelt och fult? I stort sett alla förutom killen nere till höger på bild.



Tack för en intressant sida, trevlig sommar!

2008-07-04 @ 09:20:56
Postat av: Klang

Adam-Det är självklart ingen klarar göra en stor kollektion´själv. Det hör inte hit utan poängen var att sex designers inte lyckades speciellt bra helt enkelt.

Alexander-inramningen var en av de coolaste på veckan, tyvärr höll inte hela kollektionen samma mått som rekvisitan.

Postat av: Birgergunn

Thanks, keep up the good work.

2008-10-09 @ 10:49:20
URL: http://birgergunn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91