Marni S/S 09


Det är med ett glatt öga jag kollar in Marnis sommarkollektion. Det är samma Marni som jag förra säsongen fick upp ögonen för ordentligt. Tråkigt kan tyckas men jag gillar det. De förlängda ärmarna på de kortärmade skjortorna fortsätter fast uppdaterade med ytterligare några centimeters längd. Rockarna däremot tappar sin fulla armlängd och blir även de kortärmade, något som faller mig bra i smaken. Färgerna är mörkblåa, svarta, beige och gråa. Vi ser dock mindre av det grafiska trycken som jag för övrigt tycker Marni gör mycket bra. Några skjortor och jackor blir det i alla fall men överhängande enfärgat. Dressat, snyggt och välgjort exakt det vi vill se från Marni, iaf jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91