Acne Shoes AW 08/09

Klang
Bild:klicka för förstoring


Här har jag plockat ut några av mina favoriter ur Acnes höst och vinter skokollektion. man kan se att skorna går åt det mer fyrkantiga hållet men behåller även några av de grova kängorna från förra säsongen. Materialblandningen är stor från nylon, krokodilskinn och mocka. Min favorit är den höga kängan längst ner till vänster men är även sugen på att se hur den krokodilskinnsfyrkantiga modellen ser ut i verkligheten. Acne fortsätter att utvecklas och skapa otroligt moderna och snygga kollektioner, framförallt på accessoarsidan.


Kommentarer
Postat av: Anton

riktigt fula juh!

2008-03-26 @ 14:33:21
Postat av: Anonym

trodde fyrkantigt och spetsigt var ute klangen?

2008-03-26 @ 15:14:36
Postat av: john

min skeptisism mot acnes nya kollektioner som jag har vi första ögonkasten brukar alltid vända till att jag köper eller vill köpa der mesta. men kantig tå kommer jag troligen aldrig köpa. gillar verligen inte logotypen på kängorna heller.

stort buuu.

haha

2008-03-26 @ 15:18:19
Postat av: john

och tack klang för en skitbra blogg.

2008-03-26 @ 15:18:59
Postat av: sofia

du och din stil får mig att vilja bli en man!

2008-03-26 @ 15:29:29
Postat av: Martin

Tyckte inte några av skorna såg särskilt imponerande ut. Tidigare skokollektioner har varit bra mycket finare...

2008-03-26 @ 15:31:07
Postat av: Anonym

lööv it!

2008-03-26 @ 18:05:27
Postat av: JAnne

Risig kollektion

2008-03-26 @ 20:38:25
Postat av: Jens

Var hittade skorna uppe till höger! Måste få dem! Bara måste! :D

Postat av: Martin

att inte King, Man eller café värvar dig är ett stort ? De kan behöva en frisk fläkt.

2008-03-26 @ 21:51:11
Postat av: Isse

Skorna nere till höger var fina. Resten kommer inte på frågan. Fruktansvärd kollektion.

2008-03-26 @ 22:41:17
Postat av: Anonym

Hoppas att fyrkantiga skor aldrig mer blir på modet. Sjukt fult.

2008-03-27 @ 07:45:22
Postat av: Spyse

Stor diggade dom svarta kängorna, ge mig! Blir mycket övertid dom närmaste månaderna för att ha råd med alla mina inköp =)

2008-03-27 @ 09:26:04
URL: http://lagomdyrt.blogspot.com
Postat av: A taste of cosmo

Jag tittar bara på accessoar delen nuförtiden när det gäller Acne. Helt superbt!

xoxo Stella & RagDoll

2008-03-27 @ 10:18:22
URL: http://cointreau.blogg.se
Postat av: Simon

Solid. Ingen kioskvältare men överlag ser det bra ut. Hade förväntat mig lite mer kanske.
Acne försöker gå sin egen väg och återvinner gammalt mode. Deras vårkläder är väldigt 80-talsinspirerad och de fyrkantiga skorna känns också som något gammalt de dammat av och försökt putsa upp igen.
Inte riktigt så de började sin bana, då försökte de skapa mode från grunden. Röda sömmarna på jeansen etc..

2008-03-27 @ 10:44:23
URL: http://killarmedkoll.blogg.se
Postat av: Klang

Anton-usch o fy då
Anonym-Jasså, men så du vet allt går igen.
john-Kan hålla med om att de kunde skippat loggan, eller vafan den e ju snygg! Och tack för andra kommentaren=)
sofia-hehe fan va kul, tackar tackar
Martin-tror att de kommer växa mer och mer fram till hösten.
Anonym-lööv is in the air
JAnne-nehh inte risig!
Jens-du måste tyvärr vänta tills åt minstånde Augusti-sep innan de finns i burik.
Martin-Maila dom nu!
Isse-det fanns sneakersmodeller som du kanske skulle tycka om, jag gjorde de dock inte.
Anonym-så sa man om för tighta byxor också för ett par år sedan, har du cheap monday byxor i din garderob?
Spyse-hehe men de kan de va värt!
A taste of cosmo-ja helt superduper.
Simon-Tycker de e skitkul att de dammar av gammla godingar.

2008-03-27 @ 12:36:31
URL: http://klang.blogg.se
Postat av: Johan

Acne-loggan på kängorna är kanske för att kommunicera namnbytet där "Jeans" tagits bort. Inte riktigt likt Acne att göra något sådant, så det är väl den enda rimliga förklaringen jag kommer på.
Simon; Det är ju retroinfluenser överallt i modet, i alla kollektioner. Det är så trenden går just nu. (http://www.fashionisto.se/1206560052_trendexperten_om_vren.html)

2008-03-27 @ 16:28:24
URL: http://www.fashionisto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91