Detaljer-Thom Browne SS 08

klang

Thom Browne är som ni vet känd för sina sneda silhuetter. Korta byxor, korta kostymer men i vår tar han steget längre och kapar armarna på kavajerna. Det är någonting fasansfullt olagligt snyggt som får mig att vilja klippa av mina egna kavajarmar. Både Thom Browne och Jil Sander har detaljen med i sina vårkollektioner i år, och kan detta vara inledningen på något helt nytt i kostymväg? Jil Sander har dock valt att visa upp kavajen med kortärmad skjorta under som skapar en helt annan silhuett. Så va tror ni, kommer det inom några år vara okej att som kostymnisse använda sig utav detta? Eller är det ett enkelt sammanträffande att just dessa två välkända designers skyltar upp detta just nu? Ja eller nej så spelar det nog ingen större roll. För jag tror inte det kommer bli något vanligt förekommande i bankmannens garderob. Coolt är det ilf.

 

Kommentarer
Postat av: sanny

snyggt!

Postat av: T

Jag skulle kunna tänka mig en sådan kostym med en kortärmad skjorta under som sticker ut en centimeter eller så.

2008-03-13 @ 18:29:46
Postat av: johanness

Jag tror inte att det kommer vara kvar efter nåt år. Jag tycker itne at det var så snyggt med långärmad skjorta under, men med kortärmad så kan det nog bli rätt fräckt.

2008-03-13 @ 23:52:22
URL: http://webbplats87.blogg.se
Postat av: David

tycker att det var riktigt snyggt!

2008-03-14 @ 15:14:22
URL: http://karlstromdavva.blogg.se
Postat av: Anonym

sanny-Ja visst e de.
T-Absolut det är snyggast!
johanness-så kan de absolut vara och kommer garanterat att vara också. Trender kan vara kortvariga, men roliga.
David-va roligt!

2008-03-14 @ 16:17:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91