News-H&M köper upp Cheap Monday

Klang
Nu är det klart att H&M köper in sig i svenskägda Fabric Scandinavia AB. H&M har länge har vart imponerade över Fabric Scandinavia ABs kunskap och utveckling utav sina egna märken och deras storhet. H&M har köpt upp 60% utav företaget som äger bla. Weekday och Monki och tror att jeansjättarnas namn och storhet kan gynna märkets egna jeansförsäljning och göra båda varumärkena starkare. Ett varumärke som står för mode för mindre pengar, något som passas H&M bra. Själva köpet kostade H&M 564 miljoner kronor men Weekday och Monki kommer dock stå utanför själva H&M familjen.

Kommentarer
Postat av: Dennis

Nää, jag vet faktiskt inte vad jag tycker om detta att de köper upp CM...

Postat av: Charlie

Cheap Monday kommer alltid att vara Cheap Monday och Weekday alltid Weekday.. Tror inte alla fattat att så gott som det enda H&M kommer att tillförse Fabric Scandinavia AB med är typ pengar och hjälp med expansion... Tycker själv att det gynnar Cheap Monday så länge H&M inte förändrar jeans och annat hos dem utan låter dom sköta sitt eget.

2008-03-06 @ 20:24:35
URL: http://orneskog.blogg.se/
Postat av: Ludde

Jag tror hm kommer att tillföra mer än så. Gemensamma upphandlingar och fabriker, säkert också andra synergier. Hade fabric bara behövt kapital hade de nog valt en institutionell köpare. Jag tror tyvärr att det kommer att betyda en försämring för varumärket, för kläderna och designen är svårt att säga nu...

Det som inte står i artikeln är att hm också har option på att köpa resten av företaget till en total värdering på ca 960 miljoner!

2008-03-06 @ 20:54:52
Postat av: T

Både Cheap Monday och H&M görs ju i samma internationella, högklassiga fabriker, så det lär ju inte ändras så mycket.

2008-03-06 @ 22:50:18
Postat av: Robbin

Hej Robin! är här för lite frågor igen. Jag har haft svårt att hitta någon/några schysst vårjacka. En jag har riktat in mig på är whyreds blå parka som heter timo. Men jag skulle vilja ha något annat lite annorlunda alternativ till den. för att variera. Vad tycker du om alla dessa blanka svarta plastjackor? Det finns en som jag tycker är riktigt snygg som också är från whyred och heter marc.

2008-03-07 @ 01:37:41
Postat av: Klang

Dennis-Jag ser faktiskt bara possetivt på upplöpet, dock försvinner de anställdas 50% rabbat.
Charlie-håller med
Ludde-stämmer fint
T-H&M är stora Cheap Monday e stora tillsammans ja gigantic
Robbin-Timo är supersnygg om man är ute efter en parkas. Själv är jag ute efter kortare jacka gärna i mocka. Ang de plastiga vindjackorna så har jag nog aldrig vart något större fan.

2008-03-07 @ 18:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91