Tipsar-Work Boot


Bild: Klicka för förstoring
Från vänster: Chippewa, Marc Jacobs, Acne, Red Wing, Gianfranco Ferre & Timberland

Arbetarkängorna eller Work Boots är höstens Dr. Martens. Skogshuggarbootsen skall gärna vara grova med gummisula och ha halvt eller högt skaft (tänk Twin Peaks, Red Wing). Mina favoriter kommer från märket Chippewa och kommer troligtvis bli mina höstkängor. Opening Ceremony har även dem en modell som är ruskigt snygg, dock har jag förgäves letat bildmaterial men utan resultat. Raggsockor i stövlarna med fina ullbyxor gör looken hel. Snyggt, användbart, varmt och trendigt.

Kommentarer
Postat av: Petrus

Fan va du är duktig! Inte bara layout utan stilmässigt och kunnande,keep Up!

2008-09-29 @ 15:46:54
Postat av: Anonym

Tack för tipsen

2008-09-29 @ 16:42:55
Postat av: fred

The Indyboot från Alden borde få vara med!

2008-09-29 @ 18:56:11
Postat av: Anonym

nice, jag har alltid gillat Timbs!

2008-09-29 @ 21:17:40
Postat av: tomas

Snygg layout. Red Wing har lite andra sköna "worker-boots" kolla www.lester.se

2008-09-29 @ 22:02:25
Postat av: Klang

Petrus-Fantastiskt roligt att höra!

Anonym-Varsågod

fred-Det fanns givetvis många modeller som borde vart med, detta var bara ett litet utplock

Anonym-Kul att höra

Tomas-Red Wing har många fina modeller!

2008-09-29 @ 22:40:42
URL: http://klang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91