How boring are Swedes?


Bilder: Jak & Jil & The Sartorialist

Det snackas ju en hel del om hur vi Svenska män klär oss likadant, tråkigt och alldeles för, just de "svenskt". Jag har funderat på det där och kommit fram till detta, "vart fan klär man sig bättre?". Över ser ni fyra exempel från män utanför internationella visningar då två av dem klärt sig oklanderligt, trendigt och i vissa fall vad folk definerar som skandinaviskt. Jag talar givetvis om killen med puckelryggsBalenciaga jackan från AW 08 och Givenchy AW 09/10 skinnbyxkillen. Dessa killar får gärna hänga utanför Berns i sommar, de andra kan få stanna i Paris eller Milano. Faktum är att jag har svårt att komma på ett land där dess fashionkänsliga standard är högre, eller så är jag bara full och patriotisk...

Kommentarer
Postat av: Frank&Rémy

Jag tror jag håller med dig för första gången, strange! Dock kan man tilläga att svenska killar borde våga lite lite mer. Behöver inte betyda att man tar d till överstyr som vissa på bilderna ha gjort.

Postat av: nasse

sverige rockar!

2009-04-04 @ 15:36:39
Postat av: Anonym

Jag kan hålla med om att fashiongraden är högre i Sverige.

2009-04-04 @ 16:50:07
Postat av: Ted

Pateriorisk var ett väldigt roligt "ord".

2009-04-04 @ 18:27:15
Postat av: Anonym

jag tycker att ni killar borde våga lite mer, våga sticka ut och inte kolla på era kompisar! Det är attraktivt med killar som visar sin självsäkerhet i sin outfit! ;)

2009-04-05 @ 00:14:28
Postat av: ppp

jasså, dom klär sig klanderligt? inte Oklanderligt?

2009-04-05 @ 15:43:57
Postat av: Klang

Frank&Rémy-Jag blir förvånad över att ni fortsatt läsa bloggen med tanke på att detta är de första inlägg ni visat positivt/medhålle med. Men för all del, välkomna åter!

nasse-Ja absolut

Anonym-Kul för oss Svenskar

Ted-now i know

Anonym-Håller mee!

PPP-now i know x2

2009-04-05 @ 22:23:13
URL: http://klang.blogg.se/
Postat av: Daniel

Jag vet inte hur läget är i Stockholm men i mina lite mer lantliga trakter så är det tråkigt och förutsägbart både hos män och kvinnor. De unga kvinnorna har alltid väldigt nya kläder men de stirrar så ängsligt på varandra att de förvandlas till kopior. De unga männen ser ut som de alltid har gjort under flera års tid dvs jeans och t-shirt, alltid förutom på helgen då man drar på sig en ful skjorta (gärna med något tryck på ryggen) men jeansen ska vara kvar, här är rädslan som störst för att det ska se ut att man har "klätt upp" sig som om man försöker framstå att vara någon särskild.

2009-04-06 @ 01:18:46
Postat av: C

Är inte personen högst upp till höger svensk? Tror det är Per från Marion Vain, eller åtminstone nån som ser ut som honom.



Till Daniel: Läget är bättre här (i Stockholm), välkommen hit! :)

2009-04-07 @ 18:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91