Trend-Trasiga Jeans?


Bild: House of Holland x Levi’s snyggt eller inte?

En trend vi ser stort just nu för båda könen är trasiga jeans. Hål och slitningar syns i mängder och de kära folket tycks falla pladask för trenden. Lagom slita jeans med nått hål här och där kan vara snyggt (på andra) men att dra de så långt som House of Holland x Levi’s samarbetet rekommenderar jag ingen att gå. Nu kanske de hela har att göra med att jag de senaste året inte burit jeans och inte alls tycker det är speciellt roligt och därför inte ser tjusningen. Den här trendslaven kommer därför inte synas springandes runt stadens gator flashande sina vita ben genom hål och slitningar denna våren. Men frågan kvarstår fortfarande, kommer du?

Kommentarer
Postat av: Daniel

Slitningar i jeans kan vara snyggt och något litet hål här och där kan tänkas förekomma på mina ben, men absolut inte så stora hål... Oerhört fult

2009-02-17 @ 12:43:42
Postat av: Simon

Bra där, Klang! Skabbjeans är verkligen en dålig trend.



Jag som tyckte det var så himla skönt att anglofilmodet äntligen verkade börja få lite större genomslag hos gemene man.

Postat av: Erik

visst e d svårburet, men tror fan att det kan bli snyggt ändå om man bär upp d rätt...

2009-02-17 @ 14:53:43
Postat av: Märta

Ja klart! Älskar slitna och håliga jeans, de ser både avslappnat ut men även coolt. Älskar det!

2009-02-17 @ 18:32:09
URL: http://marthaw.blogg.se/
Postat av: Mussi

Trasiga jeans är så jävla tacky och förortshäng så jag spyr på det. Hål i grenen är däremot bara kul..

2009-02-17 @ 19:30:43
URL: http://mzahra.blogg.se/
Postat av: rija

Hela modegrejen är så oerhört tröttsam och meningslös. Slitna jeans var inte snyggt 1985 och det är inte snyggt 2009 heller. Stil är tidlöst, mode är för människor utan stil och egna uppfattningar.

2009-02-17 @ 19:53:06
Postat av: D

Nej ingenting jag gillar, visst har jag använt jeans med något litet hål i det har jag men skulle aldrig ta på mig ett par jeans som är rejält trasiga. Slitningar däremot kan jag uppskatta men bara sådana som har uppkommit efter flitigt användande då känns det lite charmigt.

2009-02-17 @ 21:22:43
Postat av: Klang

Alla-Tycks som de flesta håller med om att för mycket hål och slitningar är fult?

2009-02-18 @ 00:48:08
URL: http://klang.blogg.se/
Postat av: -

sa modellen för Gul&Blå.... haha

2009-02-18 @ 01:22:58
Postat av: milo

När jag såg den där bilden på jak&jil första gången fick jag upp lite spya i munnen, ne men allvarligt, skitfult ju. Det ska vara naturligt slitet. Dom där hålen är lika onaturliga som linda rosing.

2009-02-18 @ 10:58:28
URL: http://milostyle.se
Postat av: Erik

Att köpa ett par jeans som är fabrikstrasiga är ju bara löjligt. Då får man vara bra desperat på att vara trendriktig. Har man däremot slitit sina jeans länge och väl så de fått sig några hål så är det bara tjusigt. Men det får ju inte vara bara trasor kvar av jeansen.

2009-02-18 @ 14:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91