Modeveckan-De lägger jag på minnet!


Ja då var modeveckan över för denna gången. Den har bjudit på många fina visningar, nätbyggande, vimmelfotografier, cravings och trendspaning. På trendsidan ser vi inga supernyheter utan märkena håller sina riktlinjer hårt. Det är de små detaljerna som kommer göra trenderna till hösten såsom accessoarer och styling. Så vad du än gör släng ingenting för det kommer liknande plagg till hösten. Jag listar under mina starkaste intryck vad gällande trender, plagg och saker runt omkring modeveckan.

Vimmelbilder: Aldrig förr har kameran smattrat så runt omkring mig som under de senaste dagarna. Såpass många gånger att jag hamnade på andraplats på Stureplan.se
mest fotade personer under modeveckan.

Huvudbonader: Hatten är återigen på tapeten men till hösten säger det boom. Acne visar upp stickade (även mocka) mössor á la Burberry Prorsum, Cheap Monday valde pappkartong och Tiger ryssmössor...

Ringar: Accessoaren som stack ut mest var ringen. En stor iögonfallande ring i en stark färg eller många olika som pryder handens alla fingrat på en och samma gång. Snyggt och cleant med en, coolt och rockigt med flera!

Barbröstat: Denna trend hade vi kanske önskat till vårsäsongen men det är till hösten stylisterna valt att visa upp kostymer och tröjor med barbröstade bringor. Detta har vi sett hos många olika internationella märken tidigare men det är först nu de svenska märkena vill få oss att wax on and wax of.

Toppmodeller: Aldrig tidigare har det vart så många manliga toppmodeller hängandes i Berns salonger mellan visningarna. Mathias Lauridsen och de Danska supermodellerna har satt en ny standard på Stockholms modevecka som bara Marion Vains killar kan ha något att säga till om.

Kilt: Nu ploppar dem upp, kiltarna eller i vissa fall kjolarna. Marc Jacobs sportar kilten, internationella märken visar dem och Hope överglänser dem alla. Min favorit (inget för mig personligen dock) är den läderliknande kilten som jag tror kommer få en hel del press framåt hösten.

Kommentarer
Postat av: Johan

Tack för en bra rapport Klang!

2009-01-29 @ 16:41:58
Postat av: LukasGBG

Danska och svenska killar i all ära. Clement Chabernaud var där ! Åh den som ändå fått se honom "live"...

2009-01-29 @ 18:45:59
Postat av: Klang

Johan-Kul att du gillade den!

LukasGBG-Jag plåtade han backstage på Hope, riktigt snygg kille.

Postat av: Hugo

Ja ringar syntes inte minst till på Carin Westers visning och hattar är väl erkänt som sommarens accessoar.



Hugo, Style by Lindberg

2009-01-30 @ 19:24:08
URL: http://hugosmode.bloggsida.se
Postat av: Daniel

Tack för trevlig rapportering. :) För övrigt gör du dig riktigt bra på bild.

2009-01-31 @ 11:51:57
Postat av: Klang

Hugo-jo hattar finns de gott om

Daniel-Oj tack tack!

2009-02-03 @ 12:54:07
URL: http://klang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91