Lanvin SS 10


Genom hela första genombläddningen av Lanvins vår/sommar 2010 sitter jag mållös. Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta. Lanvins kollektioner har de senaste säsongerna varit en slags milstolpe i mina klädval då de helt utan konkurrens varit det starkaste märket då de kommer till mitt personliga tycke och smak, och därför en självklara inspirationskälla. Kanske har det varit någon slaggs trygghet i kollektionerna där plagg passerat redån säsong på säsong med några nya individuella stiländringar med styling och accessoarer som hjälpmedel. När jag nu kollat igenom kollektionsbilderna både en och fem gånger ser jag nu något jag aldrig sett förut, den nya Lanvin mannen. Det skrämde mig först för den föregående mannen bar sneakers och nylonparkas på ett charmerande sätt med kavaj med råa kanter och slarvigt knutna slipsar. Den nya bär sina plagg på ett nytt vågat vis där sportigheten växlat forum med rockigheten. Vi ser nu skinndetaljer, inte som innan på väskor utan på jackor, shorts och höga otympliga mcboots, hårdheten är påtaglig. Givetvis finns lekfullheten, den klassiska Lanvinlooken och sidenkragarna kvar, även vissa sportelement som skärmkepsen som fått en centrerad roll i kollektionen. Där även med en twist, de rosettknytna sidenbakstyckena gör än så påmind om designerns vision av märket som vi så starkt förknippar med Lanvin att jag börjar le och slutar oroa mig.

Kolla in visningsbilderna här.


Kommentarer
Postat av: Lilly

Följa varandra på bloglovin?:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91