COS till Sverige!


Det finns få klädkedjor som känns så heta som
COS (Collection of Style) gör just nu. Förvisso höjer H&Ms Trendavdelning sin standard avsevärt till hösten men det är ändå lillebrorsan COS som skapar mest ha-begär. Troligtvis med tanke på svåråtkomligheten då det inte finns några COS-plagg tillgängliga i Sverige. Något jag länge gått och småirriterad mig på. Hur kan ett H&M-ägt företag med sin koppling till Sverige inte finnas i det land som rankas som ett av de moderiktigaste länderna i världen? Inte minst med tanke på hur budgetkedjorna fullständigt säljer guld i rådande finanskristider! Ja smått småirriterad har jag var tills i torsdags. Då fick jag berättat för mig på H&Ms presentation av höstkollektionen att COS velat öppna i Sverige en längre period men p.g.a. av lokalbrist i centrala Stockholm fått vänta. Inte länge till dock, COS har nu hittat sin lokal och kommer öppna upp portarna redan 2010. Inte en dag förtidigt med andra ord. Hoppas detta kan sporra H&Ms kreativa chefer att utveckla och skapa mer up to date plagg i takt med COS för då kommer iaf jag handa svenskäga lågprisplagg för glatta livet.

Edit: Det hela är fortfarande rykten och spekulationer. Det är alltså inte spikat än, men då jag hört från flera håll att COS troligtvis öppnar 2010 valde jag att skriva om det. Vi håller därför tummarna!

Kommentarer
Postat av: U457

Jag förstår din känsla men eftersom jag har väldigt nära till Kph så har jag hamnat inne på Cos butiken ett flertal gånger och det är en slags snyggare avkomma till H&M & Zara. Inte särskilt modigt, väldigt bärarvänligt men i ärlighetens namn inget som får en att tappa hakan. Solos egna märke "made in the shade" eller vad det heter har snyggare kläder i samma prisklasser.

2009-05-18 @ 08:40:08
Postat av: Jocke

Har också varit inne på COS i Kph, hade verkligen sett fram emot det och det ju fina grejer men ibland kändes priset omotiverat högt (det är trots allt HM även med lite mer kvalite). Men visst är det kul att det äntligen kommer till Sverige, det måste jag erkänna!

2009-05-18 @ 10:25:01
Postat av: nike

YES! som jag har väntat!

Postat av: martin

älskar COS, handlade flera tröjor när jag var i london nu senast

2009-05-18 @ 19:28:35
Postat av: Malin Sofia

Hej! Vad gör du lördagen den 15 augusti? Jag skulle vilja bjuda in dig till sommarens största bloggfest som kommer att gå av stapeln det datumet på Restaurang Mynchen i Stockholm. 100 bloggare träffas för att äta gott, mingla, dricka, dansa och knyta kontakter över hela landet. Det kommer bloggare från Skellefteå, Kalmar, Göteborg, Stockholm, Oslo - you name it. 70 av platserna är redan bokade. Bilder från festlokalen och delar av gästlistan finns publicerade på min blogg tillsammans med all nödvändig info. Kika under kategorin Bloggträff så hittar du allt. Enda kravet är åldergränsen på 18 år, annars är festen öppen för alla som är intresserade, killar som tjejer. Priset ligger på 470 kronor och då ingår italiensk buffé, välkomstdrink, vin till maten och inhyrd DJ. Hör av dig om du vill vara med, jag lovar dig en riktigt rolig kväll. Vill du kan du anmäla en polare också. H: Malin, arrangör.

2009-05-18 @ 21:07:56
URL: http://mymomentof.blogg.se/
Postat av: Jakob

Man kan ju lätt spekulera i var COS ska öppna i Stockholm? Runt Stureplan? Norrmalmstorg? Hamngatan? Kanske rentav Götgatsbacken? Vilket vore det häftigaste de kunde göra!

Hoppas ryktet stämmer i alla fall!

Stockholm förtjänar en COS butik NU!

2009-07-01 @ 15:20:32
Postat av: Jakob

Ser på COS hemsida att man ska öppna t ex i lilla Bordeaux i Frankrike! Man frågar sig hur deras etableringsstrategi funkar då man undviker Stockholm? Speciellt i dagens läge borde lokalbrist inte vara ett argument.

2009-08-08 @ 14:42:28
Postat av: Jakob

Kan det vara så att COS öppnar vid Norrmalmstorg?

Ingång i f d Reissbutiken och butik även i våningen ovanför?

Vore den perfekta COS lokalen med tanke på läge och husets karaktär!

2009-09-14 @ 13:31:00
Postat av: Frida

Snygga bilder.

Skulle vilja vara i en festlokal fylld med killar som klär sig som dig.



/Frida

2011-04-11 @ 00:02:30
URL: http://www.hittafestlokal.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91